جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مجازی اردکان

حوزه/ استاد و مشاور حوزه علمیه اردکان گفت: حجاب باید مقدمه ای برای عفاف باشد؛ زیرا بعضی وقت ها اینقدر به حجاب توجه می کنیم که یادمان می رود حجاب وسیله ای برای حفظ حیا و عفاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، نشست مجازی «چرا حجاب دارم؟» با حضور مشترک طلاب مدارس علمیه ریحانة الرسول(س)، الزهراء(س) یزد، ام‌ابیهاء تفت، معصومیه یزد، حضرت زهرا(س) میبد، فاطمه‌الزهرا(س) اردکان، فاطمیه اشکذر، مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد، حضرت زهرا(س) احمدآباد اردکان و فقه و اصول اردکان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی برزگر، استاد و مشاور حوزه علمیه، با تبریک اعیاد ذی الحجة بیان کرد: حجاب باید مقدمه ای برای عفاف باشد؛ زیرا بعضی وقت ها اینقدر به حجاب توجه می کنیم که یادمان می رود حجاب وسیله ای برای حفظ حیا و عفاف است.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه حجاب اجباری شود ولی عفاف نباشد فساد از لایه های رویی به لایه های زیرین می رسد.

استاد و مشاور حوزه علمیه افزود: حیا یعنی خجالت کشیدن از انجام کار زشت؛ بنابراین اگر بی حجابی رواج پیدا کند صرفا به همین بسنده نخواهد شد بلکه افراد حریص ترشده و مسائل دیگری همچون تجاوز جنسی افزایش خواهد یافت.

برزگر ادامه داد: همانطوری که اکنون در غرب شاهد هستیم که عدم پایبندی به عفت و حیا باعث افزایش آمار تجاوز جنسی و بی بند و باری در جوامع غربی شده است.

استاد حوزه بیان کرد: حجاب به عنوان یک مسئله اجتماعی است پس آسیب بی حجابی فقط به خود فرد نمی رسد بلکه تمام جامعه را در بر می گیرد، مانند افرادی که در یک کشتی قرار دارند و فردی بگوید می خواهم محلی که نشسته ام را سوراخ کنم قطعا همه افراد درون کشتی را غرق خواهد کرد و لذا دیگران باید از اقدام او جلو گیری کنند.

حجت الاسلام برزگر افزود: نحوه برخورد با حجاب و نماز که ستون دین است تفاوت دارد، یعنی اگر کسی نماز نخواند سرباز برایش نمی فرستیم تا او را مجبور به نماز کند ولی اگر شخصی در جامعه حجاب نداشت، سرباز برای او می فرستیم تا حجاب خود را در سطح جامعه رعایت نماید.

وی تصریح کرد: تفاوت حجاب و نماز در این است که حجاب واجب فردی نیست و عدم رعایت آن به کل جامعه ضرر می زند ولی نماز واجب فردی و درصورت ادا نکردن، ضرر به خود فرد وارد خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha