سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست مدیران حوزه های چ و ب

حوزه/ سرپرست حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری، گفت: این استان نیازمند یک جهش علمی ویژه است که علاوه بر آن نیز استعدادیابی طلاب هم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام سعیدی، سرپرست حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان با بیان اینکه در تاریخ ۱۰ و ۱۱ تیرماه دوره‌ای کوتاه مدت با حضور یکی از اساتید مجرب تفسیر و مدیریت اسلامی قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: روحانیون مختلف علمی باید در شهرستان‌ها حضور یابند و انگیزه و شوق و تولید علم و ابتکار صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی گروه‌های جهادی، گفت: گروه‌های جهادی باید در حوزه‌های علمیه ایجاد و فعال شوند. در حال حاضر گروه‌های جهادی سازماندهی شده و زیر نظر قم است و کمک‌هایی صورت می‌گیرد.

سرپرست حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تمام نکاتی که در جلسه معارفه بیان شد، تأییدشده و طرح‌هایی که گفته شد، قابل اجراست و کمک‌های لازم صورت می‌گیرد. اگر طرح‌های دیگری مد نظر دوستان است، مطرح کنند و در صورت قابلیت اجرا و داشتن شرایط لازم، کمک‌رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری نیازمند یک جهش علمی ویژه است. ما یک آیت الله یا مجتهد نداریم؛ باید این دغدغه در راستای جهش علمی ایجاد شود و برای تعدادی از طلاب نخبه سرمایه گذاری کنیم تا چند نیروی نخبه و زبده از این طلاب استخراج شود.

وی تصریح کرد: هر حوزه و مدرسه علمیه در هر شهرستان با اولویت‌بندی لازم، چند هدف را برای سال جاری در نظر گرفته و معرفی کند و بعد از اتمام سال، بگوید که به چند هدف ترسیم‌شده خود رسیده است؟.

سرپرست حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متأسفانه معاونت‌های مدارس علمیه در استان فعال نیست و فقط آموزش و پژوهش انجام می‌شود و هرکسی کار خود را انجام می‌دهد و جدای از هم هستند؛ در حالیکه باید همه بخش‌های حوزه به هم پیوسته بوده و وحدت رویه داشته باشند.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه اظهار داشت: در مباحث اخلاق، تهذیب، آموزش، پژوهش و... باید واقعیت امر مد نظر باشد و خودجوش عمل کنند، مدیر باید برش داشته باشد و زیرمجموعه را توجیه و فعال کند.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در پایان با اشاره به لزوم استعدادیابی از طلاب، بیان کرد: استعدادیابی میان طلاب امر بسیار مهمی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد. طلاب نباید به اجبار در راهی وارد شوند که استعدادش را ندارند. طلاب باید مهارت یابند و بتوانند خدمت کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha