جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان خوزستان، با حضور آیت‌الله موسوی جزایری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان خوزستان هم‌زمان با دهه ولایت و عید سعید غدیر خم با حضور آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه و  همچنین حجج ‌اسلام‌والمسلمین «سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان»،«محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری»، «مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان» و جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه خوزستان، در مصلای شهرستان کارون برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار داشت: عید سعید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان بوده و روز عید غدیر یکی از چهار روز ممتاز برای روزه گرفتن است، که روزه گرفتن در آن معادل با روزه تمام عمر است. از طرف دیگر اطعام روز غدیر نیز بسیار ثواب دارد که برای جمع‌کردن بین روزه و اطعام، می‌توانیم در طول روز روزه‌بگیریم و اطعام را در وقت مغرب و عشاء انجام دهیم.

وی ضمن تبریک به طلابی که در این روز ملبس به لباس روحانیت می‌شوند، تصریح کرد: یکی از رسالت‌ها و وظایف طلاب اقامه‌ی دین است و باید توجه داشته باشیم کسی که می‌خواهد مردم را به دین دعوت کرده و دین را اقامه کند، در ابتدا باید خود را تربیت کند؛ چراکه امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً، فَلْیَبْدَأْ بِتَعْلِیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِیمِ غَیْرِهِ»، یعنی آن‌که خود را در مرتبه پیشوایی قرار می‏دهد باید پیش از مؤدب نمودن مردم به مؤدب نمودن خود اقدام کند.

در ادامه این مراسم سید علی موسوی، مداح اهل‌بیت با سرودن اشعاری در مدح امیرالمؤمنین مجلس را به فیض رساند.

در بخش پایانی این مراسم آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: از الطاف خداوند متعال بر ما وجود علماء ربانی در بین مردم است یعنی علمائی که خدمتگزار مردم هستند و ازجمله اماکنی که مملو از علماء خدمتگزار و مجاهد است شهرستان کارون و منطقه کوت عبدالله است.

وی در ادامه گفت: طلاب باید حتماً مقید به نماز اول وقت باشند؛ چراکه یکی از ویژگی‌های علماء ربانی تقید به نماز اول وقت است و هرکس نماز خود را در اول وقت بخواند به مقامات عالیه می‌رسد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم ۸۰ نفر از طلاب مدارس علمیه خوزستان به دستان آیت‌الله موسوی جزایری، حجت‌اسلام والمسلمین موسوی فرد و حجت‌الاسلام و المسلمین محسن حیدری، معمم شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha