پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طرح ضیافت علوی

حوزه/ حجت‌الاسلام هلالی مجد، ویژه‌برنامه‌های مرکز فرهنگی جهادی عصر ظهور، برای عید غدیر خم را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق هلالی مجد، دبیر ستاد غدیر مرکز عصر ظهور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به بیان ویژه‌برنامه‌های مرکز عصر ظهور استان خوزستان، برای عید سعید غدیر پرداخت و اظهار داشت: مرکز فرهنگی جهادی عصر ظهور امسال برای عید غدیر ۷ ویژه‌برنامه تدارک دیده که قرار است به زودی اجرایی شوند.

وی افزود: نخستین ویژه‌برنامه این مرکز که برگرفته از روایت امیرالمؤمنین «و هو یوم الاطعام»، است، طرح ضیافت علوی بوده که هرساله ۱۲۴ هزار پرس غذا بین نیازمندان در سطح استان توزیع شود، اما امسال به دلیل ویروس کرونا، برای اینکه بتوانیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم، این پخت در ۱۱۰ نقطه به‌صورت خانگی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. 

حجت‌الاسلام هلالی مجد، در ادامه گفت: دومین ویژه‌برنامه مرکز عصر ظهور، که برگرفته از روایت امیرالمؤمنین «اذا تلاقیتم تهابوا النعمه» است، تهیه ۳ هزار بسته عیدانه می‌باشد که روی آن‌ها جمله «خدا را شکر مولایم علی شد» نوشته‌شده و محتوای آن‌ها شکلات، شیرینی و اسباب‌بازی است.

وی افزود: این بسته‌ها برای کودکان و نونهالانی که در مناطق محروم اهواز زندگی می‌کنند تدارک دیده‌شده و در روز عید غدیر تقدیم آن‌ها می‌شود.

دبیر ستاد غدیر مرکز عصر ظهور، عنوان کرد: پخت متمرکز نان متبرک، یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های این مرکز است که این برنامه در جهت حمایت از مشاغل خانگی و خانواده‌هایی که ازلحاظ درآمد ضعیف هستند تدارک دیده‌شده به این صورت که برای این خانواده‌ها تنور تهیه می‌شود تا بتوانند از طریق پخت نان درآمدی کسب کنند.

وی افزود: هزینه این طرح از طریق خیرین تهیه‌شده و اولین پخت نان این خانواده‌ها دریکی از شب‌های دهه کرامت به‌صورت متمرکز در مسجد الغدیر صورت می‌گیرد و در پایان نان‌های پخته‌شده توسط این افراد بدون دریافت هزینه در اختیار شیعیان امیرالمؤمنین(ع) قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام هلالی مجد گفت: چهارمین ویژه‌برنامه این مرکز برنامه اعزام گروه جهادی پیرایشگران به مناطق محروم  است به این صورت که جمعی از پیرایشگران به سه‌نقطه حاشیه‌ی شهر اهواز در یک ساعت خاص اعزام می‌شوند و به‌صورت صلواتی مردم آن مناطق که عموماً بی‌بضاعت یا کم‌بضاعت هستند را بدون هزینه و به‌صورت رایگان پیرایش می‌کنند که این کار برگرفته از روایتی از امام رضا است که می‌فرمایند «انه یوم الزینه»، یعنی روز غدیر روز زینت و آراستگی است.

وی افزود: راهپیمایی شب عید با حضور سادات منطقه کوی جمهوری یکی دیگر از این ویژه‌برنامه‌ها است که برگرفته از روایتی از امام رضا(ع) است که می‌فرمایند: «و هو یوم التهنیه»، یعنی روز غدیر روز تبریک و تهنیت است.

حجت‌الاسلام هلالی مجد افزود: این راهپیمایی در شب عید غدیر با محوریت سادات منطقه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح منطقه آخر اسفالت از مسجد الغدیر به سمت مسجد الشهدا انجام خواهد شد.

دبیر ستاد غدیر مرکز عصر ظهور، بیان داشت: ششمین ویژه‌برنامه این مرکز راه‌اندازی کارناوال شادی در شب و شام عید غدیر است به این صورت که ماشین‌های بزرگی هماهنگ شده که به مناطق مختلف شهر اهواز اعزام می‌شوند و در آن‌ها به‌صورت زنده گروه‌های سرود برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند که این ویژه‌برنامه برگرفته از روایتی از امام صادق است که می‌فرمایند: «انه یوم عید و فرح و سرور»، یعنی روز غدیر روز عید، شادی و سرور است.

وی  اظهار داشت: آخرین ویژه‌برنامه‌ مرکز فرهنگی جهادی عصر ظهور، نورافشانی آسمان اهواز در ۱۱۰ نقطه شهر همراه با طنین‌انداز شدن شعار «علی ولی‌الله» از پشت‌بام‌های خانه‌های مردم است که این برنامه با همکاری حوزه بسیج شهری امام سجاد در شب عید غدیر در ساعت ۲۲ اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام هلالی مجد تصریح کرد: تمامی هزینه‌های این ویژه‌برنامه‌ها به‌صورت مردمی و توسط خیرین تهیه‌شده و ما نخواستیم که هیچ نهاد دولتی از این ویژه‌برنامه حمایت کند؛ چراکه معتقدیم برای عید غدیر کار باید به‌صورت خودجوش و مردمی انجام شود.

وی در ادامه تأکید کرد: یکی از نکاتی که در تمامی برنامه‌های این مرکز به آن دقت شده رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است تا خدایی نکرده هیچ‌کدام از شیعیان امیرالمؤمنین دچار مشکلی نشود.

دبیر ستاد غدیر مرکز عصر ظهور، در پایان گفت: علاقه‌مندان برای اطلاع از ویژه‌برنامه‌های عید غدیر مرکز عصر ظهور، می توانند نام و نام خانوادگی خود را به سرشماره ۳۰۰۰۱۰۱۱۷۲ پیامک تا به‌صورت خودکار اطلاعیه‌ها برای آن‌ها ارسال شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha