سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ نشست خبری همایش کتاب سال حکومت اسلامی

حوزه/ سومین همایش کتاب سال مرکز تحقیقات اسلامی حکومت اسلامی فراخوان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام امین رضا عابدی نژاد قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری،امروز دوشنبه در نشست خبری و رونمایی از پوستر سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی، بیان کرد: همایش کتاب سال حکومت اسلامی به منظور تقویت تولید نرم افزارهای مناسب از منظر نظری و کاربردی در پشتیبانی از نظام اسلامی برگزار می‌شود.


وی افزود: هدف این است که محققان و صاحبان نظر در این رابطه شناسایی شوند و فرهنگ پژوهش و انجام فعالیت‌های علمی پیرامون حکومت اسلامی در میان مراکز علمی کشور جهش پیدا کند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که در همایش کتاب سال حکومت اسلامی، سه محور اصلی در کانون توجه قرار دارد، بیان کرد: اندیشه سیاسی شامل مباحثی همچون مبانی نظری اندیشه سیاسی در اسلام، فلسفه سیاسی اسلام، کلام سیاسی،‌ اخلاق سیاسی در نظام اسلامی و جامعه شناسی و آینده پژوهی سیاسی انقلاب اسلامی، یکی از محورهای اصلی این همایش است.


حجت الاسلام عابدی نژاد ادامه داد: محور دیگر مباحث مرتبط با فقه حکومتی شامل حوزه‌هایی همچون فلسفه، مبانی و مسائل کلان فقه حکومتی،‌ فقه ساختارهای اجتماعی و نهادهای حکومتی، فقه قواعد و سیاست‌های اداره نظام و ولایت فقیه و نظامات سیاسی و اجتماعی است.


قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی، افزود: همچنین موضوع حقوق عمومی به عنوان یکی دیگر از محورهای اصلی در این همایش در کانون توجه قرار دارد که در این رابطه به مباحثی همچون مبانی و مسائل حقوق اساسی اسلامی،‌ حقوق بشر اسلامی، دولت اسلامی و حقوق عامه و حقوق بین الملل اسلامی توجه می‌شود.


وی تاکید کرد:‌ در سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی، علاوه بر کتاب و پایان نامه‌ها در سطح چهار و اتمام دکترا، مقالات علمی و پژوهشی نیز با نگاه به محورهای مورد توجه، پذیرش خواهد شد.


قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: امید است برگزاری همایش کتاب سال حکومت اسلامی بتواند زیربنای تولید فکر مناسب برای جامعه اسلامی باشد.


استاد حوزه علمیه  بیان کرد:‌ نفس برگزاری کتاب سال حکومت اسلامی دارای آثار مطلوب فراوانی است، چراکه مسائل مربوط به حکومت اسلامی میان جامعه نخبگانی مطرح می‌شود و افراد زیادی در این حوزه ورود پیدا می‌کنند.


وی با اشاره به این که مسائل مرتبط با اداره نظام اسلامی باید در کانون توجه نخبگان حوزه و دانشگاه باشد،‌ ادامه داد: باید اجماع نخبگان ایجاد شود تا سیاست‌های اجرایی و طرح‌های عملیاتی برای اداره هرچه بهتر نظام اسلامی شکل گیرد و همایش کتاب سال حوزه در این رابطه به دنبال جریان سازی هرچه بیشتر است.


حجت الاسلام عابدی نژاد با اشاره به این که در دوره گذشته همایش کتاب سال حوزه، ۲۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال و از این میان هشت اثر به عنوان رتبه برتر انتخاب شد،‌ خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مراسم اختتامیه این دوره همایش تا پایان سال جاری و به احتمال قوی در بهمن  ماه برگزار خواهد شد.


وی بیان کرد: پژوهشگران علاقه‌مند به شرکت در این همایش، لازم است دو نسخه از آثار مرتبط خود را در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله، به همراه فایل الکترونیکی در فرمت ورد به نشانی قم، میدان رسالت،‌ ابتدای بلوار بسیج، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی ارسال نمایند.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: محققان و پژوهشگران برای کسب اطلاعات بیشتر علاوه برتماس با شماره  ۳۷۸۳۸۸۷۸ با پیش‌شماره ۰۲۵ به پایگاه اطلاع رسانی مرکز به نشانی WWW.rcipt.ir  مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha