جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست کتابخوانی

حوزه/  نشست کتابخوانی با محوریت "غدیرشناسی" از سوی  مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) با همکاری کتابخانه عمومی شهدای سنجان، به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست کتابخوانی با محوریت "غدیرشناسی" از سوی  مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) با همکاری کتابخانه عمومی شهدای سنجان، به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم برگزار شد.

در این نشست که ۶ نفر از طلاب به معرفی کتب غدیریه پرداختند، خانم راستین فر، هدف از برگزاری نشست را آشنایی با منابع مرتبط با غدیر خم و ترغیب به مطالعه برای مبلغین، محققین و مدرسین و ... دانست.

کتب معرفی شده عبارت بودند از گزیده جامعی از الغدیر، غدیر عید دعا و محبت، غدیر تجلی گاه ولایت، هزار و یک نکته درباره غدیر و فضایل امیرالمومنین(ع) و ... که توسط خانم ها قاسمی، ویسمه، عینعلی، علیمرادی، شکارچی و احمدی معرفی شدند.

خاطر نشان می شود: در مجموع طلاب با معنای غدیر، آداب غدیر،داستان غدیر و ... آشنا شدند، از جمله در معرفی کتاب هزار و یک نکته درباره غدیر و فضایل امیرالمومنین(ع) خانم ویسمه گفت که محتوای این کتاب بیان مستندات فضایل امام علی(ع) در کتب روایی اهل‌سنت و هم‌چنین دیدگاه‌های علمای این مذهب در این زمینه است.

وی افزود: نویسنده که مخاطب خود را برادران اهل‌سنت قرار داده، مطالبی را از برجسته‌ترین علمای آن‌ها در قرن‌های گذشته، اعم از تاریخ‌نویسان مشهور، متکلمین به‌نام، دانشمندان علوم حدیث، فقها و مفسران در اعصار مختلف، آورده است فصل اول این کتاب به بیش از ۱۱۰ آیه قرآن کریم که در شأن علی(ع) نازل شده و در کتب تفسیری اهل‌سنت آمده، اشاره نموده است البته نویسنده اذعان دارد که می‌توان عدد این آیات را تا ۳۰۰ نیز رساند.

فصل دوم نیز شامل بیش از ۴۰۰ حدیث درباره جایگاه علی(ع) و معرفی وی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha