سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/امام جمعه شهرستان مریوان گفت: نهضت امام خمینی (ره) را تنها نباید با نگاه تک بعدی دنبال کرد، ایشان به‌دنبال این مهم بودند که بعد از به قدرت رسیدن اسلام در ایران، به فریاد تظلم خواهی مستضعفان جهان برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان در دیدار با جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و فعالان فرهنگی این شهرستان اظهارداشت: امام خمینی(ره) چه قبل از انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب همواره به‌دنبال زنده کردن حس اقتدار در جهان اسلام بودند.

امام جمعه شهرستان مریوان تصریح کرد: ایشان می‌خواستند که جمله «ما می‌توانیم» را در بین مسلمین جهان ترویج دهند و همین امر زمینه دشمنی معاندان و دشمنان اسلام گردید.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود بیان کرد: نهضت امام خمینی(ره) را تنها نباید با نگاه تک بعدی دنبال کرد، ایشان به‌دنبال این مهم بودند که بعد از به قدرت رسیدن اسلام در ایران، به فریاد تظلم خواهی مستضعفان جهان برسند که این هدفی متعالی و خدایی بود.

ماموستا شیرزادی در ادامه سخنان خود به شخصیت شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: شهید سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) بود و همین امر باعث گردید که ایشان همواره در مقابل ظالم قدرتمند ظاهر شود که این خصیصه این شهید والامقام باعث شد نهضت مقاومت در برابر استکبار در تمام نقاط جهان اوج بگیرد.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: طبق موازین دینی، به ویژه دین اسلام سکوت انسان در برابر هرگونه ظلمی گناه محسوب می‌شود و ایستادن در مقابل زورگویان اهمیتی همانند برپا داشتن نماز و روزه در دین اسلام دارد.

ماموستا شیرزادی اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی دشمن شناسی و بصیرت وی بود. شهید سلیمانی در برابر همه فروتن و از روحیه‌ای مردمی برخوردار بودند، ولی در برابر دشمنان همیشه از موضع قدرت و خشم ظاهر می‌شد.

این عالم اهل سنت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: طبق اظهار نظر بسیاری از سیاستمداران جهان، بزرگترین اشتباه آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر در منطقه خاورمیانه و حتی جهان، ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود؛ زیرا شهادت این سردار ایرانی، زمینه ساز قدرت جمهوری اسلامی در منطقه گردید و در مقابل برای آمریکایی‌ها نتیجه عکس به‌دنبال داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha