شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدی کرد فیروزجایی

حوزه/ داستان نویس حوزوی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر و ادبیات به منظور تبیین اهمیت و عظمت جایگاه امامت و ولایت تأکید کرد.

مهدی فیروزجایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت و جایگاه خاص ادبیات و داستان در رشد و تحول فرهنگی جامعه اظهار داشت: حقیقتاً در حوزه فرهنگ اگر بخواهیم گفتمانی را جا بیندازیم باید از ابزارهای هنری و فرهنگی مثل داستان و رمان، سینما، شعر، تئاتر و ... استفاده کنیم چرا که این ها به فکر و روح مردم خوراک می دهد به خصوص مقوله ادبیات که آبشخور بسیاری از تحولات فرهنگی است.

وی افزود: در بحث تبیین اهمیت و جایگاه ولایت و امامت نیز باید از ابزار هنر و ادبیات و نویسندگی به شیوه مطلوب استفاده کنیم و بدانیم که متناسب با مخاطب و اقتضائات زمانه از چه ابزاری در جای مناسب خود بهره برداری نماییم.

فیروزجایی همچنین گفت: به لطف الهی ما ادبیات غنی ولایی و دینی داریم که باید قدرش را بدانیم و از این ظرفیت عظیم به درستی استفاده کنیم، کما این که از همین ادبیات می توان در زمینه تهیه نمایشنامه های جذاب و پرمحتوا، همچنین فیلمنامه های سینمایی و حتی بازی های رایانه ای و انیمیشن و ... استفاده کنیم.

این فعال فرهنگی و نویسنده حوزوی خاطرنشان کرد: در حوزه هنرهای تجسمی و حتی موسیقی نیز می توانیم از ادبیات الهام بگیریم و ایده های خوب را به محصولاتی قابل توجه و در عین حال پرمحتوا تبدیل کنیم.

وی افزود: از سویی در فضای مجازی نیز هر موضوعی که جستجو کنیم متوجه می شویم آن موضوعاتی که صبغه تولید گونه ادبی دارند خیلی ماندگار تر و استخوان دار تر هستند.

داستان نویس حوزوی بیان داشت: ما باید در موضوعات امامت و ولایت، به تولید آثار ادبی قوی بپردازیم و البته مسئولان و سیاست گذاران فرهنگی نیز می بایست بستر تحقق این مهم را فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha