پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سجادی

حجت الاسلام سجادی اعلام کرد: نرم افزار ترتیل قرآن کریم به شکل تند خوانی «آوای معرفت» به بهانه عید غدیر خم به صورت رایگان و از باب هدیه در اختیار عامه مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمد سجادی، پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی «آوای معرفت» مشتمل بر ترتیل قرآن کریم به شکل تند خوانی، اظهار کرد: جای مسرت است که همزمان با دهه ولایت و امامت افتخار داریم یک اثر فاخر قرآنی را از پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی رونمایی کنیم.

وی بیان کرد: بعد از آنکه نرم افزار زیبای طنین وحی در مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تولید شد و پس از آن تولید نمایشی قرآن کریم را شاهد بودیم، بررسی کردیم که شایسته و بایسته است یک سری ترتیل کامل قراآی مبتنی بر نماد های ایرانی و فارسی دراصفهان تولید شود، لذا تصمیم گرفتیم که به سمت تولید یک ترتیل قرآن کریم برخلاف شیوه ها و سبک های گذشته خاص الحان عربی اقدام کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان افزود: نرم افزار ترتیل قرآن کریم آوای معرفت همراه با ملودی ها و نماهای ایرانی و فارسی است و کاملا در گام بالا خوانده شده است. توجه به معنی در هنگام خوانده شدن آیات قرن کریم از دیگر شاخصه های این اثر فاخر است.

حجت الاسلام سجادی عنوان کرد: تمرکز بر آواهای ابتکاری ایران و در بستر و دستگاه های و الحان فارسی از دیگر شاخصه های این اثر قرآنی است.

وی افزود: اتفاقی که اکنون در حال رقم خوردن است، قرائت های قرآن توسط قاریان سعودی با الحان عربی به سبک گام بالا است و لذا این آثار مورد نظر و توجه قاریان جهان برای استکاع  تمرین قرار می گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: توجه به وقف ها و مسائل تجویدی کامل مبتنی بر نظر مکتب شیعه که تفاوت هایی با اهل سنت دارد، از شاخصه های دیگر ایم اثر فاخر است.

وی ابراز کرد: شهر اصفهان امروز مفتخر است که چنین ترتیلی در ایران اسلامی و شهر شهیدان اصفهان رونمایی می شود و به بهانه عید الله اکبر عید غدیر خم به صورت رایگان و از باب هدیه در اختیار عامه مردم قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام سجادی در پایان خواهش کرد: این نخستین گام برای تولید آثار فاخر قرآنی بود، ولی از قرآن دوستان و خادمان قرآن استدعا دارم که با همت و تلاش خود نگذارند آخرین گام باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha