شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاندار قم در کارگاه رفع موانع تولید

حوزه/ استاندار قم گفت: اولویت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی جهت سرمایه گذارای در صنعت برق در قم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست  استاندار قم امروز در شانزدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: باید در رفع موانع تولید باید به طور فوری و ضرب‌الاجلی اقدام کرد و مصوبات را معطل نگذاشت.

استاندار قم افزود: جهت پیگیری  رفع موانع و مشکلات باید کار کارشناسی براساس شاخص ها انجام شود، تا تصمیمات در جلسات و مصوبات به طور جامع مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در رابطه با واحدهای تولیدی هر جا اختلافی با سازمان های اجرایی باشد ما از موضع منافع بخش خصوصی و واحدهای تولیدی وارد میدان می شویم، زیرا اصل مصوب در استان برداشتن موانع در مسیر تولید است و با نظر حمایتی باید در رابطه با شرکت های تولیدی به تصمیم گیری پرداخت.

سرمست بیان کرد:استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی برای حمایت از واحدهای تولیدی به خصوص واحدهای موفق در سطح ملی و بین المللی دارای اهمیت فراوانی است و دستگاههای اجرایی در این باره اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود برق در حال حاضر اولویت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی با سرمایه گذارانی است که قصد  مشارکت در تولید برق در  استان قم  را دارند.

استاندار قم در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی در طول مدت گذشته به خصوص در گزارشات رسیده باید به طور جدی پیگیر مسائل باشند هر چند اقدامات زیادی در رفع موانع نتیجه بخش بوده که باید در این باره تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: کارهای زیربنایی اساسی در حال انجام است که اگر نتیجه آن در این دوره دیده نشود در آینده اثر بخش است و برای صنعت گران مورد توجه قرار دارد در این خصوص زیرساختهای تامین برق و آب و گاز از اهمیت بالایی برخوردارند و روی این مسائل به خوبی کار شده است.

سرمست تصریح کرد:در خصوص برق در شرایط فعلی در کشور، اقداماتی در سطح استان انجام شده و در شهرک های صنعتی براساس تفاهم نامه ها به دنبال تامین نیازها بوده ایم و در اعتبارات استانی نیز پیگیری شده است.

وی بیان کرد: جذب سرمایه گذار باید در اولویت شهرک ها باشد و در آینده جزء الزامات است، در حال حاضر نیز مساله گاز به خوبی حل شده و در آب استفاده از پساب راهکاری مهمی است که  باید دنبال می‌شود.

استاندار قم گفت: در رابطه با توسعه اراضی در شهرک های صنعتی کارهای اساسی انجام شده است و در مجموع ۱۳۵۰ هکتار اراضی الحاقی به شهرک‌های صنعتی قم صورت گرفته است که با توجه به اینکه شهرک صنعتی شکوهیه از نظر زمین در تنگنا قرار داشت، این الحاقات جدید نفس شهرک‌ها را باز و فضای توسعه ایجاد می‌کند.

وی افزود: این الحاقیات از جمله سیاست هایی است که به طور جدی دنبال می شود و مجوزهای شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز آن را به مراحل نهایی می رساند.

سرمست اظهار داشت: توسعه نواحی صنعتی نیز از دیگر رویکردها با هدف توسعه متوازن است، در این باره چند ناحیه صنعتی را مصوب و ایجاد کرده و توسعه داده ایم که عملیاتی شدن آن نیاز به جذب سرمایه گذار دارد و در اولین فرصت براساس تقاضاهایی که وجود دارد باید بستر لازم را فراهم کرد.

وی بیان کرد: با توجه به دو شهرستان جدید تاسیس برخی از این نواحی صنعتی از نظر موقعیت جغرافیایی در شهرستان های جدید قرار دارند  و رویکرد مناسبی است که باید دنبال شود و سرمایه گذاران از این فرصت های ایجاد شده استفاده کنند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha