جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام زمانی

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد، ویژگی های مهم حوزویان را هادی مردم بودن دانست و گفت: یک حوزه خوب باید مجتهدپرور باشد و به سطح علم اکتفا نکند تا طلاب به عمق آموزه های دین واقف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی فرد شب گذشته در مراسم عمامه گذاری ۱۳ تن از طلاب حوزه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر عمامه خود را بر سر حضرت علی(ع) گذاشتند؛ یعنی می‌خواستند بفرمایند که لباس حاکمیتی خود را به حضرت علی (ع)دادند، گفت: علمای حوزه در گذشته بسیار اهتمام داشتند که مراسم عمامه گذاری طلاب در روز عید غدیر باشد.

وی با اشاره به اینکه یاد و خاطره غدیر باید زنده نگه داشته شود، اظهارداشت: حادثه غدیر باید ماندگار بشود و به نسل های بعد منتقل شود.

 استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه رسالت حوزه های علمیه «هدایت» است، افزود: یک انسان را با خدا آشنا کردن بسیار ارزشمند است؛ حوزه ها هنر هدایت را به دانش آموخته های خود بیاموزند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد، ویژگی های مهم حوزویان را هادی مردم بودن دانست و گفت: یک حوزه خوب باید مجتهدپرور باشد و به سطح علم اکتفا نکند تا طلاب به عمق آموزه های دین واقف شود.

وی با بیان اینکه طلبه باید علمش جامع باشد، اظهار کرد: یک طلبه باید بر فقه، اصول و حدیث و علوم عقلی واقف باشد و از همه مهمتر مانند شهید مطهری به روز باشد تا به شبهات زمان خود پاسخ بدهد.

استاد حوزه علمیه افزود: حوزه باید آنقدر قوی عمل کند که برنامه های فرهنگی صدا و سیما در دست حوزه باشد وگرنه افرادی که هیچ سابقه ای در کار فرهنگی ندارند، فرهنگ جامعه را به دست می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد با توصیه به اینکه طلاب باید عامل به مسائل اخلاقی باشند، گفت: آنچه به مردم می‌گوییم باید خودمان قبل از آن عمل کنیم.

وی، دلسوز بودن، مردمی بودن، صبور بودن، بها دادن به مردم و استفاده از نظرات آنها را از دیگر ویژگی های یک روحانی و طلبه خوب دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha