پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد مشرف

حوزه/ رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) با اشاره به آغاز حلقه آموزش تلاوت و مفاهیم قرآن کریم برای عموم زائران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گفت: این حلقه از شب ولادت حضرت امام هادی علیه السلام آغاز شده و هر شب حدود نیم ساعت بعد از نماز عشا با حضور یکی از اساتید برجسته قرآنی برگزار و در طول سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیداحمد مشرف از برگزاری حلقه آموزش قرآن کریم برای عموم زائران در حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد و اظهار کرد: در قالب اجرای طرح "من قرآن را دوست دارم" که مصوبه اجلاسیه اعتاب مقدس ایران اسلامی است این حلقه قرآنی هر روزه برای عموم زائران حرم مطهر برگزار می‌شود و آموزش‌های عمومی تلاوت، مفاهیم و معارف قرآن به آنها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این حلقه از شب ولادت امام هادی علیه السلام در صحن امام هادی علیه السلام، آغاز شده است، گفت: هر شب نیم ساعت بعد از نماز عشا با حضور یکی از اساتید برجسته قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) این جلسه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (س) ادامه داد: زائران می‌توانند در این حلقه قرآنی شرکت کنند و هر زائر آیاتی از قرآن را تلاوت و با توجه به سطح قرائت وی نکات مورد نیاز به او تذکر داده می‌شود و در ضمن مفاهیم و معارف آیات نیز برای آنها تبیین می‌شود تا بهره معنوی از آیات ببرند.

وی با اشاره به استقبال خوب زائران از این طرح از روزهای نخست، افزود: شرکت در این حلقه قرآنی اختصاص به سن خاصی ندارد و کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می توانند در این حلقه شرکت کنند.

حجت الاسلام مشرف با اشاره به این که این حلقه قرآنی هر روز در تمام طول سال ادامه خواهد داشت، افزود: بنا بر شرایط زمانی از سال در زمان مناسب از روز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حلقه‌های قرآنی نیاز به نام نویسی ندارد، گفت: این جلسات در تمام طول سال هر روز ادامه خواهد داشت و مدت زمان هر جلسه نهایتا ۴۵ دقیقه است و در چند شب گذشته نوجوانان قاری و حافظ قران کریم نیز در این حلقه اجراهای جذابی داشته اند و برخی گروه های همخوانی نیز در این جلسه قرآنی شرکت و همکاری داشته اند.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) افزود: این حلقه قرآنی با محوریت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) و با همکاری مدیریت حرم مطهر و واحد مراسم و محافل مدیریت روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha