جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مردم

حوزه/ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از گسترش نوع دلتای ویروس کرونا در ۲۹ استان خبر داد و از سقوط رعایت شیوه نامه‌ها به زیر ۴۰ درصد ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر علیرضا رئیسی، پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه و مرور وضعیت شیوع نوع دلتا در سایر کشورها و قدرت بالای سرایت این ویروس، گفت: بر اساس الگوهای جهان، افرادی که واکسن زده اند میزان بستری و مرگ و میر کمتری داشته اند و تقاضا می‌کنیم سالمندانی که تا کنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند، زودتر برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه برای پیشگیری از کرونا واکسینه شدن کافی نیست، بر رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد و افزود: تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه‌ها باید در کنار هم مد نظر قرار گیرد تا زنجیره قطع شود.

دکتر رئیسی با انتقاد از بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌ها، اعلام کرد: ۲۹ استان درگیر موج دلتا شده و بیمارستان‌های ما در حال پرشدن است.

وی با بیان اینکه اگر شیوه نامه‌های رعایت نشود باز هم مجدد درگیر موج‌های سهمگین‌تر خواهیم شد، خاطرنشان کرد: رعایت شیوه نامه‌ها به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده و الان همه خانواده‌ها  فرد نزدیکی را دارند که مبتلا شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: همچنان رستوران‌ها میزبان مردم است و برخی اجتماع‌ها در حال برگزاری است که تاثیر مهمی در افزایش بیماری دارد.

وی افزود: تا پایان مرداد ۷ میلیون دُز واکسن جدید به دستمان می‌رسد و سرعت واکسیناسیون مطلوب است.

دکتر رئیسی از هموطنان خواست صرفا پس از دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا از ازدحام جلوگیری شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha