جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزیر شئون اسلامی کشور مالی

حوزه/ وزیر شئون دینی کشور مالی در حاشیه یک گردهمایی بزرگ دینی در این کشور ضمن اشاره به آمار و ارقام مسلمانان مالی، افزود: خوشبختانه در طی سال های اخیر شوق و گرایش جوانان در آفریقا به دین اسلام رشد چندین برابری را نشان میدهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر محمدو کُنه وزیر جدید امور دینی کشور مالی، چند هفته پس از تصدی این پست در حاشیه شرکت در مراسم افتتاح (کارگاه تفکر و اندیشه اسلامی) که توسط دولت و با همت نهاد ها و تشکل های اسلامی این کشور و در رأس آنها شورای عالی اسلامی مالی، برگزار شد؛ در مصاحبه با خبرنگار افتخاری خبرگزاری حوزه، ضمن اشاره به حضور و تعامل فرق و مذاهب مختلف اسلامی در مالی آن را نشانه بلند مرتبه بودن جامعه اسلامی خواند و از افزایش تمایل و علاقه نسل جدید آفریقایی به گرایش به دین مبین اسلام ابراز خرسندی کرد.

وی در ادامه زیر ساخت های دینی و فرهنگی کشور مالی را برشمرد و افزود: به لطف خداوند و کمک دولت و تشکل های اسلامی داخلی و نیز همکاری ارگان های دینی و خیرین از خارج از کشور، زیرساخت های اسلامی مالی، مساجد، مدارس و مکاتب قرآنی در وضعیت مطلوب و رو به پیشرفتی قرار دارند.

وی ادامه داد: اما گاها در زمینه تعمیر و نگهداری این قبیل اماکن با کسری بودجه از ناحیه دولت مواجه بوده و هستیم که به زودی نهاد های خصوصی به کمک خواهند آمد و این مسئله نیز مرتفع خواهد شد.

شیخ شریف عثمان مادانی رئیس بزرگترین نهاد اسلامی کشور مالی یعنی شورای عالی اسلامی این کشور نیز ضمن حضور در این مراسم طی ایراد چند جمله سخنرانی، به جایگاه دین در زندگی انسان معاصر اشاره و این مسئله را حیاتی ترین نیاز جهت تعالی و رشد بشر خواند.

لازم به ذکر است در این مراسم بزرگ جمعی از دانش آموختگان علوم اسلامی که همه از مدرسان ممتاز زبان عربی در سطح این کشور نیز هستند، حضور داشتند.

کارگاه تفکر و اندیشه اسلامی هر سه سال یکبار در سطح ملی در کشور مالی برگزار میشود که همه مربیان و مدرسان علوم و معارف اسلامی و نیز زبان عرب در آن گرد هم میایند و طی سه روز متوالی نظرات، رویکردها و دغدغه های خود در زمینه های فرهنگی و مذهبی را به اشتراک میگذارند.

کشور مالی واقع در ساحل صحرا در منطقه غرب آفریقا از جمعیتی بالغ بر بیست میلیون نفر برخوردار است که نود و شش درصد آن را مسلمانان اغلب مالکی و شافعی مذهب تشکیل میدهند و تعداد شیعیان نیز در سال های اخیر در مالی به شکل قابل توجهی افزایش داشته و منصب ها و نقش های مهمی در بدنه دولت و نهاد های مهم مدنی ایفا میکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha