جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خوزستان تشنه است

حوزه/ حجت‌الاسلام پشم‌فروش با اشاره به تأمین حدود ۱.۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های غیر دولتی برای هزینه‌کرد گروه‌های جهادی در مناطق محروم، اظهارداشت: این مبلغ در صورتی به گروه‌های جهادی تخصیص داده می‌شد که آن‌ها بتوانند از محل کمک‌های مردمی نیز دو برابر آن مبلغ را تأمین کنند؛ که در نهایت حدود ۴.۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های غیر دولتی و مردمی برای تأمین مخزن و آب شرب، توسط گروه‌های جهادی جمع‌آوری شد.

حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، مسئول انسجام گروه‌های تبلیغی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی مدارس علمیه خوزستان در موضوع کمک به روستاهای درگیر تنش آبی، اظهارداشت: در جریان تنش آبی برخی روستاهای خوزستان و بحران آبی که در مناطق جنوب خوزستان اتفاق افتاد، جلسه فوق‌العاده ستاد بحران شورای نهادهای حوزوی خوزستان، برگزار و طرح‌های پیشنهادی ارائه و نهایتاً چند کار ویژه مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه درگیری‌های خیابانی ناشی از بحران آب، مصادف شده بود با ایام دهه امامت و ولایت، گفت: هر ساله در عید غدیرخم، گروه‌های جهادی بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم، بین مردم و نیازمندان توزیع می‌کنند، اما در سال جاری مقرر شد که هر گروه، علاوه بر طبخ غذا در زمینه خدمت‌رسانی به مردم روستاهای درگیر تنش آبی هم ورود کنند.

مسئول انسجام گروه‌های تبلیغی خوزستان، با بیان اینکه شبکه گروه‌های جهادی، برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم فعال گردید، افزود: تنها هدف فعال‌سازی شبکه دریافت کمک‌های مردمی، خدمت‌رسانی به روستاهای درگیر تنش آبی بود که در این راستا، بحمدالله مبلغ خوبی جمع‌آوری شد.

خبر مرتبط؛

فیلم| گزارشی از اقدامات طلاب و روحانیون جهادی خوزستان در جریان آبرسانی به مردم مناطق محروم

فیلم| روایتی از اقدامات جهادگران حوزوی در بحران آبِ خوزستان

حجت‌الاسلام پشم فروش، با اشاره به تأمین حدود ۱.۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های غیر دولتی برای هزینه‌کرد گروه‌های جهادی در مناطق محروم، اظهارداشت: این مبلغ در صورتی به گروه‌های جهادی تخصیص داده می‌شد که آن‌ها بتوانند از محل کمک‌های مردمی نیز دو برابر آن مبلغ را تأمین کنند.

وی افزود: هم‌اکنون یک‌صد گروه فعال جهادی متولی خدمت‌رسانی در روستاهای دچار تنش آبی هستند؛ بر این اساس از مجموع مبلغ فوق، به هر گروه میانگین ۱۵ میلیون تومان اعتبار می‌رسد که آن‌ها نیز باید حدود ۳۰ میلیون تومان را خودشان تأمین و صرف تأمین نیازهای مردم مناطق روستایی و محروم کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۴.۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های غیر دولتی و مردمی برای طبخ غذای متبرک علوی و تأمین مخزن و آب شرب، توسط گروه‌های جهادی جمع‌آوری شده، اظهارداشت: بخشی از این مبلغ برای طبخ غذا و بخش عمده‌ای از آن نیز برای خرید مخزن آب صرف شده است؛ به‌طوری‌که در روز عید غدیر هر گروه جهادی بین ۵۰۰ تا ۲ هزار پرس غذای متبرک علوی طبخ و میان روستاهای محروم خوزستان توزیع کرد.

حجت‌الاسلام پشم فروش، با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ مخزن آب، برای خانواده‌های روستایی خریداری و نصب شده است، گفت: علاوه بر این، تعداد بسیار زیادی آب‌معدنی به‌صورت انبوه در اختیار ساکنین روستایی قرار داده شده است.

مسئول انسجام گروه‌های تبلیغی، در پایان اظهارداشت: همان‌طوری که طلاب جهادگر حوزوی در همه بحران‌ها و حوادث، کنار مردم بودند، این بار نیز تا رفع کامل این مشکل، در کنار مردم رنج‌کشیده از بی‌تدبیری مسئولان، هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha