پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 971210
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
ضیافت شاعرانه

حوزه/ چهارمین کنگره بین المللی «ضیافت شاعرانه غدیر» با حضور جمعی از شاعران و قرائت پیام آیت الله العظمی صافی برگزار و از برگزیدگان این کنگره شاعرانه غدیر تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، کنگره بین المللی ضیافت شاعرانه غدیر با پیام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی آغاز به کار کرد و شاعران مختلف با موضوع غدیر به شعر خوانی پرداختند و برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

این کنگره ادبی پس از وقفه چهار ساله به همت حجت الاسلام شریعت فرزند مرحوم آیت الله شریعت موسوی و به صورت کاملا مردمی پس از عید غدیر در سالن اجتماعات اهل البیت(ع) اصفهان برپا شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از شاعران برگزار شد، رضا بیات، رئیس موسسه ادب پژوهی شیعی به تشریح ایهامات قرآن کریم در رابطه با امام علی (علیه السلام) پرداخت و نکات حائز اهمیتی از اشارات قرآن به امیرالمومنین را برای شرکت کنندگان مطرح کرد.

بیات با بیان اینکه ایهام شناسی قرآن رشته جدیدی است که تاکنون به آن پرداخته نشده است، گفت: آنچه امروز در این فرصت کوتاه درباره آن سخن می گویم در واقع یک کارگاه ۶ ساعته است که نکات جالبی از قرآن کریم به مخاطب می گشاید.

وی افزود: ۱۹ روش در اثبات وجود اسم امام علی(ع) در قرآن وجود دارد که ایهام یکی از این روش هاست و دانشگاههای مختلف کشور در حال حاضر به صورت علمی در حال کار روی آن هستند.

در ادامه برخی شاعران از جمله استاد خروش (عباس شاهزیدی) و استاد شهیر اصفهانی، استاد محسن ناصحی و... به شعر خوانی در مدح امام علی(علیه السلام) پرداختند.

همچنین در پایان از برگزیدگان این کنگره شاعرانه غدیر تقدیر به عمل آمد و نیز حاج رضا رضازاده و حاج جواد رضوی از مداحان قدیمی و پیشکسوت اصفهان به نقل خاطراتی از مرحوم صغیر اصفهانی پرداختند.

 در این مراسم از حجت الاسلام شهاب مرادی، محسن درویش، موحد، علی ثلیمیان، مریم اسحاق، زهرا سرامی، محمدرضا قناعتی و دکتر قربان ولی که از برگزیدگان چهارمین کنگره بودند تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha