پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ همایش خادمین و مسئولان هییات مذهبی کاشان در آستان مقدس امام زاده هادی (ع) فین کاشان

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئات مذهبی، گفت: برای حفظ سلامت مردم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، شامگاه یک شنبه 10 مرداد در گردهمایی هیئات مذهبی کاشان در آستان مقدس امامزاده هادی (ع)فین به اهمیت برگزاری پرشور عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: به قدری عزاداری برای سیدالشهداء(ع) مهم و ارزشمند است که موجب فخر و مباهات خداوند متعال می باشد.

 امام جمعه کاشان با بیان اینکه اکثر عزاداران حسینی از رعایت پروتکل های بهداشتی تخطی نمی کنند، ادامه داد: باید به هیئات مذهبی که در عزاداری امام حسین(ع)، پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، هشدار جدی داده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار کرد: شیوه عزاداری، مرثیه خوانی، سوگواری و مداحی باید در چارچوب تعظیم خاندان اهل بیت (ع)باشد و با تحریف همرا نباشد.

وی با بیان اینکه مداحان باید در شأن، جایگاه و منزلت اهل بیت(ع) مرثیه سرایی کنند، افزود: البته باید در عزاداری امام حسین(ع)مصیبت خوانده شود، گریه بکنیم، ولی با تحریف مطالب نادرست شأن این بزگواران را پایین نیاوریم.

آیت الله سلیمانی، با انتقاد از بعضی مداحان و سخنرانان در تحریف مطالب در ایام محرم، اظهار کرد: مداحان و سخنرانان مذهبی نباید با بیان مطالب غیر واقعی شأن شیعه را پایین بیاورند.

وی در پایان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئات مذهبی، گفت: برای حفظ سلامت مردم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار شود.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha