شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم محرم

حوزه/ شیوع ویروس کرونا سبب شده امسال نیز برگزاری مراسم محرم و اربعین با اما و اگرهایی مواجه شود و برگزاری این مراسم ها تابع تصمیمات ستاد کرونا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، شیوع ویروس کرونا سبب شده امسال نیز برگزاری مراسم محرم و اربعین با اما و اگرهایی مواجه شود و برگزاری این آیین‌ها تابع تصمیمات ستاد کرونا است.

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در رابطه با چگونگی برگزاری مراسم های ماه محرم در استان، با بیان اینکه خاستگاه عاشورا برگرفته از عید قربان و عید غدیر است، اظهار کرد: با شیوع کرونا همه ما از سفر معنوی عتبات و حضور در آیین پیاده‌روی اربعین محروم شده‌ایم.

وی تأکید کرد: همه ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و هر تصمیمی که در این ستاد اتخاذ و ابلاغ شود قابل انجام خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: برای برگزاری مراسم اربعین امسال سه گزینه در نظر گرفته شده است که ابتدا عدم اعزام زائران همچون سال گذشته، دوم اعزام زائران و موکب‌ها و حالت سوم که حالتی بینابین دارد، اعزام موکب‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران عراقی است که هر کدام از این سه تصمیم ابلاغ شود، عملیاتی می‌شود.

خجسته‌پور گفت: اگر اعزام احتمالی زائران اعلام شد، تمامی شهرستان‌ها تلاش کنند تا اعزام‌ها به صورت کاروانی و گروهی انجام شود.

وی عنوان کرد: قطعه زمینی در مهران در اختیار استان سمنان قرار داده شده که لازم است هر چه سریع‌تر عملیات عمرانی مربوط به مجموعه خدماتی استان در آن آغاز شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه تثبیت مکان این مجموعه خدماتی از طریق حمایت چهار شهرداری بزرگ استان انجام می‌شود، گفت: تلاش شود تا از مساعدت خیران برای تثبیت مکان مجموعه خدماتی در استان ایلام استفاده شود.

خجسته‌پور اظهار کرد: بخش خصوصی توانمندی لازم برای مساعدت در تثبیت مکان و ساخت مجتمع خدماتی به هم‌استانی‌های ما را در استان ایلام دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امسال اعزام زائران پیاده‌روی را نداشتیم، موکب‌ها مبالغی را که جمع‌آوری کرده‌اند، جهت ساخت مجموعه خدماتی استان در استان ایلام در اختیار ستاد قرار دهند.

آمادگی برای برگزاری احتمالی پیاده‌روی اربعین

حسن اسلامی‌راد، مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری، نماینده تام‌الاختیار استاندار و رئیس ستاد معین بازسازی عتبات عالیات استانداری سمنان نیز اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا تمام زائران طی یک سال گذشته از توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین محروم بودند.

وی بیان کرد: بر اساس ابلاغ ریاست ستاد اربعین کشور، باید آمادگی برگزاری مراسم احتمالی پیاده‌روی اربعین را داشته باشیم.

رئیس ستاد معین بازسازی عتبات عالیات استانداری سمنان اضافه کرد: فرمانداران استان آمادگی‌ها در موکب‌های شهرستانی را ایجاد کرده و موکب‌ها نیز برنامه‌های خود را برای قبل، حین و بعد از اربعین اعلام کنند.

اسلامی‌راد با تأکید بر اینکه فرمانداران جلسات ستاد اربعین را به صورت منظم برگزار کنند، گفت: استان ایلام و مهران به عنوان مرز خروجی زائران استان سمنان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان جزو پنج استان معین استان ایلام است، افزود: بر اساس اقدامات انجام شده و جلسات شکل گرفته با معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین، قطعه زمینی به صورت دائم در اختیار استان سمنان قرار گرفته است.

رئیس ستاد معین بازسازی عتبات عالیات استانداری سمنان اظهار کرد: شهرداران سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان به منظور آغاز عملیات ساخت مجموعه خدماتی استان سمنان در استان ایلام تعهداتی را متقبل شدند که لازم است هر چه سریع‌تر این تعهدات اجرایی شود.

اسلامی‌راد با بیان اینکه باید تلاش شود تا خدمات‌رسانی مناسبی در مرز مهران به زائران ارائه شود، افزود: شهرستان‌های آرادان، میامی و سرخه به عنوان میزبان زائران در مرز مهران معرفی شدند که با همکاری سپاه پاسداران جهت پذیرایی اقدامات لازم را به انجام خواهند رساند.

وی عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان آمادگی خود جهت اعزام احتمالی زائران شهرهای استان به مرز مهران را اعلام کند.

رئیس ستاد معین بازسازی عتبات عالیات استانداری سمنان گفت: باید تلاش شود تا در صورت برگزاری مراسم احتمالی اربعین، زائران به صورت کاروانی و گروهی اعزام شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha