پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم

مراسم تنفیذ سیزدهمین رئیس جمهور، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران، امروز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، سران قوا و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) آغاز شد.

در این مراسم، وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ارائه و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس جمهور منتخب و ایراد سخن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رهبر معظم انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و هم اکنون به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری حوزه در حال پخش است.

گفتنی است، مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم هم روز پنجشنبه، ۱۴ مردادماه با حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

براساس آخرین اطلاعات، تاکنون ۱۰ تن از رؤسا و سران کشورهای مختلف برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده اند.

 ۲۰ تن از رؤسای مجلس، ۱۱ وزیر امورخارجه، ۱۰ وزیر از سطوح مختلف و نمایندگان ویژه رؤسای دولت‌ها و رؤسای مجالس در قالب هیئت‌های پارلمانی در مراسم تحلیف روز پنجشنبه شرکت می‌کنند.

 مقامات و نمایندگان ۱۱ سازمان بین المللی و منطقه‌ای نیز برای حضور در تهران، اعلام آمادگی کرده اند که از جمله آن‌ها نماینده دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک، اتحادیه‌های اروپا، اوراسیا، بین‌المجالس اسلامی، G۸ و اکو و... هستند.

مشاهده پخش زنده مراسم

انتهای پیام
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha