جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفایی

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه شاخصه اصلی امر به معروف و نهی از منکر، نجات آفرینی و کمال زایی است، گفت: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر نباشد آن جامعه و آن شخصیت سقوط می کند و دارای تمدن نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در نشست مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با تشکر از تلاش های و کوشش های دبیر و اعضای ستاد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر بالی است که انسان‌ها بر آن می‌نشینند و از ظلمت‌ها نجات یافته و به نور می‌رسند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مکمل هم هستند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر مانند ریل یک قطار هستند و هر دو باید در کنار هم قرار داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه شاخصه اصلی امر به معروف و نهی از منکر، نجات آفرینی و کمال زایی است، افزود: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر نباشد آن جامعه و آن شخصیت سقوط می کند و درای تمدن نمی شود.

 امام جمعه بوشهر یکی دیگر از شاخصه های امر به معروف و نهی از منکر را مسأله محور بودن عنوان کرد و افزود: مسأله محور بودن در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و تبیین اولویت ها بر اساس دانش جامعه شناسی و روانشناسی جغرافیای محیطی یک کار ضروری است و الحمدلله سال هاست که این کار در استان بوشهر انجام شده و هم اینک نیز در حال انجام است.

دبیر ستاد امر به معروف کشور نیز در  این نشست مجازی با اشاره به تغییر دولت و روی کار آمدن دولت جدید با رویکرد جدید و ایجاد تحول در روال برنامه های اجرایی کشور، اظهار داشت: در مبحث امر به معروف و نهی از منکر نیاز هست که ما نیز برنامه جدید و تحولی داشته باشیم.

سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، داشتن برنامه قابل سنجش و ارزیابی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: ما باید نقشه راهی مشخص کنیم که در این نقشه راه هر قسمتی نقش خودش را مشخص کند.

وی ادامه داد: برای این مسأله ما نیاز داریم که دبیران استانی هر کدام یک برنامه تحولی کاربردی و مسأله محور مشخص یک ساله ارائه کنند و در این برنامه مشخص شود که هر استان قرار است در آینده به چه نقطه ای برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha