پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در میدان مدیریتی کشور، گفت: یکی از مسائل در گام دوم انقلاب، حضور نیروهای نخبه و جوانان در عرصه مدیریتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با اعضا مجمع نظام مسائل استان همدان، با تاکید بر اهمیت بالای قانون نویسی در مجلس شورای اسلامی و اثرات آن در جامعه، اظهار داشت: از آنجایی که آشنایی با مشکلات و مسائل موجود در جامعه به جهت قانون‌گذاری دارای اهمیت بالایی است، بنابراین مجمع نظام مسائل می‌تواند نقش به سزایی را در افزایش مهارت قانون نویسی در کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه ضرورت توجه به نوع نوشتن قانون زمانی نمود بیشتری پیدا می کند که با برخی مشکلات ناشی از آن شویم، گفت: به طور مثال در عرصه مبارزه با فساد گاهی اوقات با قوانینی مواجه می شویم که به دلیل داشتن قابلیت تفسیر، دارای راه فرار هستند.

نماینده ولی فقیه در همدان، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در میدان مدیریتی کشور، مطرح کرد: یکی از مسائل در گام دوم انقلاب، حضور نیروهای نخبه و جوانان در عرصه مدیریتی است و این مجمع می‌تواند شرایط حضور نخبگان را در عرصه مدیریت کشور فراهم کند و با استفاده از نظرات کارشناسی، آن را تقویت ببخشید.

وی با بیان اینکه در بررسی مشکلات، مهم ارائه حل مسئله و راه کار است، یادآور شد: معمولا مشکلات و مسائل موجود مشخص است، اما آنچه از اهمیت بالایی در این حوزه برخوردار است ارائه راهکار صحیح و جامع برای رهایی از مشکلات در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به حضور جوانان جهادی و نخبه در مجمع نظام مسائل استان همدان، یادآور شد: از آنجایی که نخبگان عضو این مجمع در بین مردم حضور دارند و از نزدیک با مشکلات آشنا هستند، می توانند با استفاده از توان خود به ارائه راهکارهای تخصصی برای رفع مشکلات بپردازند، در بیان اولویت‌ها گام مهمی را بردارند.

وی با اشاره به اقدام حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در شناسایی و جمع آوری مشکلات و اولویت‌های تمامی مناطق کشور، به صورت شهرستان به شهرستان، گفت: مجمع نظام مسائل استان نیز باید به جمع آوری مشکلات تمامی شهرستان ها و مناطق استان به صورت جز به جز اقدام کند.

کاهش فاصله بین نیازهای کشور و قوانین مصوب در مجلس، مهم ترین وظیفه مجمع مشورتی نظام مسائل استان است

ارشاد استعدادی، دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان همدان، نیز در شروع این جلسه با اشاره به اینکه گاهی اوقات در بین مشکلات جامعه و قوانین مصوب، فاصله معنا داری وجود دارد، اظهار داشت: برای رفع این مشکل مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی، مجموعه‌ای تحت عنوان مجمع نظام مسائل در سراسر کشور تشکیل شود و اقدام به جمع آوری و شناسایی مشکلات هر منطقه کند.

وی با تاکید بر اینکه پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، توسط مقام معظم رهبری، ماموریتی جدید برای نیروهای انقلابی و خصوصا جوانان، مطرح شد، خاطر نشان کرد: از مهمترین اقدامات مجمع، کاهش فاصله موجود بین نیازهای کشور و قوانین مصوب در مجلس است.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان همدان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ارائه گزارش و مشکلات مناطق مختلف توسط گروه های جهادی به مسئولان، یادآور شد: در این دیدار مقام معظم رهبری با تاکید بر اهمیت انتقال مشکلات مناطق توسط نیروهای جهادی به مسئولان، بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلات توسط مدیران اشاره کردند.

استعدادی با بیان اینکه گروه مشورتی مجمع نظام مسائل کشور با برخورداری از جایگاه قانونی، ذیل معاونت نظارت مجلس در تمامی استان‌ها آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: بهره مندی از روحیه جهادی و انقلابی، داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط و تجربیات عملیاتی و اجرایی در حوزه تخصصی موجود از شاخصه‌های اصلی اعضا مجمع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha