پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 971553
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
مراسم محرم
محرم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح "شمیم حسینی" در محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن امیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، امروز در ویدئوکنفرانس دومین نشست هم‌اندیشی ستایشگران اهل‌بیت (ع)، با حضور ذاکرین و مادحین اهل‌بیت علیهم السلام استان با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی، اظهار داشت: این طرح شامل برنامه‌های ویژه و مختلف است و شاخص‌ترین این فعالیت‌ها، ‌"طرح شمیم حسینی" بوده که هر ساله برای توزیع عادلانه‌ عواید موقوفات و بهره‌مندی هیئت‌های فعال از این عواید برگزار می‌شود.

وی افزود: سیاه پوش کردن بقاع متبرکه، تعویض پرچم امامزادگان و برپایی نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در صحن و فضاهای روباز در بقاع متبرکه شاخص از جمله برنامه‌های اجرایی در طرح بصیرت عاشورایی سال جاری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ماه محرم و صفر طبق دستورالعمل ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان برگزار شده که شاخص‌ترین فعالیت‌ها در این دهه، ویژه برنامه لبیک یا حسین (ع)، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی می‌باشد.

امیری خاطرنشان کرد: در سال قبل با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های بوجود، ۳۰۰ میلیون ریال از محل اجرای امینانه نیات واقفین نیک‌اندیش به هیئت‌های مذهبی فعال در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان در قالب طرح شمیم حسینی اهدا گردید.

وی با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی با محوریت بقاع متبرکه شاخص استان در محرم سال جاری تصریح کرد: امسال نیز همچون سال گذشته از هیئت‌های مذهبی فعال در قالب طرح شمیم حسینی حمایت می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha