جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ نشست مجازی بررسی جایگاه ولایت‌فقیه ویژه مربیان و کارکنان آموزش‌وپرورش از سوی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، نشست مجازی بررسی جایگاه ولایت‌فقیه ویژه مربیان و کارکنان آموزش‌وپرورش از سوی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آبادان با سخنرانی جناب آقای لارتی، کارشناس مسائل سیاسی، برگزار شد.

لارتی، در این جلسه، گفت: پیرامون تشکیل حکومت، نظرات متفاوتی وجود دارد، گروهی از جمله کمونیست‌ها با این مسئله مخالف هستند، اما ما معتقدیم که جامعه اسلامی نیاز به حکومت دارد.

وی افزود: جامعه نیاز به قانون دارد تا با زیاده‌خواهی انسان‌ها مقابله کند و تمام ارکان قانونی باید زیر نظر یک رکن اصلی قرار گیرد که همان جایگاه ولایت است.

لارتی گفت: ولایت‌فقیه که دنباله امامت معصومین علیهم‌السلام است پیشینه تاریخی بلندی داشته و ما آن را به وجود نیاورده‌ایم که مالک اشتر به‌عنوان والی مصر، رهبری آیت الله میرزای شیرازی در حادثه تحریم تنباکو و رهبری شیخ مفید در دوران خود نمونه‌هایی از ولایت افراد بر جامعه هستند.

وی در ادامه اظهارداشت: ولی‌فقیه شرایط خاصی دارد از جمله علم، فقاهت، تقوا، تدبیر در امور و....که روایات فراوانی از جمله توقیع امام زمان(عج) به آن اشاره شده است.

لارتی گفت: تعیین و تبیین سیاست‌های کلی نظام بر عهده ولی‌فقیه است و در امور اجرایی به‌ندرت ورود می‌کنند مگر زمانی که اصل نظام و مصالح آن در خطر باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha