جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه وظیفه ما تبلیغ ولایت است، بر ضرورت آسیب شناسی برخی مشکلات موجود در عرصه برگزاری مراسم غدیر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، شب گذشته در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و دبیر بنیاد غدیر در همدان، از فعالان برگزاری جشن عید غدیر تقدیر به عمل آورده شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این مراسم با تقدیر از فعالان برگزار مراسم عید غدیر، با بیان اینکه شرایط برگزاری جشن‌های غدیری امسال قابل مقایسه با سال‌های قبل نبود، اظهار داشت: با وجود توفیقاتی که امسال به دست آوردیم، اما باید بدانیم در بحث غدیر هنوز هم کوتاهی‌هایی داریم و نیازمند برنامه ریزی بیشتر و منسجم تری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سال‌های آینده در عرصه برگزاری جشن عید غدیر باید قوی‌تر ورود کنیم، گفت: همه نیروها لازم است برای دستیابی به یک هدف اصلی در کنار هم با قدرت حضور داشته باشند و با برنامه‌ریزی دقیق و جامع شاهد انسجام بین نیروها باشیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) نماد وحدت در جامعه اسلامی است، مطرح کرد: حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه یکی از اهداف اصلی خودشان را وحدت فرموده‌اند و امروز لازم است تا به این سفارش حضرت با تمام وجود عمل کرد.

وی افزود: قطعا افراد با سلایق و ایده‌های مختلف در عرصه حضور دارند، اما مهم آن است که بتوانیم نسبت به یک مساله به وحدت برسیم و به نظرات دیگر نیز احترام بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه مسئله ما، تنها برگزاری جشن غدیر نیست، خاطر نشان کرد: ستادی در استان باید با چارت مشخص تشکیل شود تا برگزاری تمامی مراسمات در طول سال را بر عهده بگیرد و همه مجموعه‌ها نیز بر اساس نظر این ستاد فعالیت کنند.

وی، ولایت را محور وحدت دانست و گفت: هر زمان بتوانیم با وحدت کارها را جلو ببریم به ولایت نزدیک‌تر خواهیم شد و هرگاه اختلافی ایجاد شود، باید بدانیم که از ولایت دور شده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه وظیفه ما تبلیغ ولایت است، بر ضرورت آسیب شناسی برخی مشکلات موجود در عرصه برگزاری مراسم غدیر تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت فعالیت‌های مردمی بسیار شکل گرفت که شاید کمتر کسی متوجه آن شده است و لذا لازم است تا بنیاد غدیر تقویت و حمایت از این اقدامات را برای سال‌های بعد در دستور کار خود قرار دهد.

جامعه تشنه شنیدن پیام غدیر است

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم، دبیر بنیاد غدیر استان همدان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، اظهار داشت: اثرگذاری غدیر در عالم آنقدر بالا است که اگر همه جهان از آن مطلع شوند شاهد دگرگون شدن مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی در جوامع مختلف خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه پیام روز غدیر که پیامبر گرامی اسلام فرمودند: " حاضران این پیام را به غایبان برسانند" را هنوز درک نکرده‌ایم و لازم است تا مفهوم این عبارت و واقعه غدیر را به درستی در جامعه تبیین کنیم.

بنیاد غدیر از فعالان مردمی حمایت کند | ولایت محور وحدت است

دبیر بنیاد غدیر با بیان اینکه استان همدان در بحث ترویج غدیر در کشور جز استان‌های برتر است، یادآور شد: به حمدالله امسال در کشور شاهد حرکت‌های متعدد و اثرگذاری در بحث غدیر بودیم که باید برای سال‌های آینده با استفاده از همه ظرفیت‌ها این فعالیت‌ها را افزایش داد.

تامین هزینه ترک اعتیاد 14 نذر عید غدیر

علی زبرجدی هم به عنوان یکی از فعالان برگزاری جشن‌های عید غدیر در استان همدان به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: طبخ و توزیع ۱۴ هزار پرس غذای گرم در وعده افطار عید غدیر ویژه نیازمندان، تامین و اهدای ۸ پارچه جهیزیه به خانواده‌های نیازمند، تامین هزینه ترک اعتیاد ۱۴ نفر و توزیع ۱۱۰ بسته معیشتی از جمله اقداماتی بود که در این مدت با استفاده از نیروهای مردمی در راستای ترویج فرهنگ غدیر صورت گرفت.

بنیاد غدیر از فعالان مردمی حمایت کند | ولایت محور وحدت است

وی با بیان اینکه در بحث شورآفرینی و محتوا آنچنان که باید نتوانستیم پاسخگوی انتظارات باشیم، بر لزوم انسجام بین نیروها تاکید کرد و گفت: امام علی(ع) محور وحدت و فصل مشترک بین مسلمانان است، بنابراین باید مراقب باشیم تا خدای نکرده در مناسبتی که منسوب به ایشان است شاهد چند صدایی نباشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha