چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/مصاحبه نهاوندی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نهاوندی با تاکید بر ضرورت ساماندهی دروس خارج افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که صاحب نظران انقلابی حوزه در عرصه ی ایده پردازی و گفتمان پردازی ورود جدی پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی مدیر گروه فقه هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام و استاد حوزه علمیه قم با حضور در دفتر قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری و مدرسه عالی سطح چهار حوزه علمیه خراسان ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته تاکید کرد: قرارگاه فقاهت باید به عنوان قرارگاه مادر و پیشران در حوزه های علمیه مطرح باشد و نسبت آن با سایر قرارگاه ها مشخص گردد.


وی  تاکید کرد: نگرش فقاهتی باید در همه ی عرصه ها و قرارگاه ها وجود داشته باشد.


این استاد حوزه با تاکید بر مسئله محوری در برنامه ریزی های قرارگاه فقاهت خاطر نشان کرد: شبکه ی مسائل مورد نیاز فقه و اصول و  نیاز های حاکمیتی تنظیم شود و در دسترس پژوهش گران و فضلاء برای پایان نامه ها و مقالات قرار گیرد.


وی با استقبال از پرداختن حوزه علمیه خراسان به مسائل مستحدثه خاطر نشان کرد: فقه مسائل جدید باید ضابطه مند باشد  و دانش فقه و اصول از تبویب منطقی و نظام فکری منسجم و منظم برخوردار باشد.


حجت الاسلام و المسلمین  نهاوندی در پایان با تاکید بر ضرورت ساماندهی دروس خارج افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که صاحب نظران انقلابی حوزه در عرصه ی ایده پردازی و گفتمان پردازی ورود جدی پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha