چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، خواستار سرعت بخشیدن واکسیناسیون در سراسر کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در مراسم تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت استان همدان که به همت جهاد دانشگاهی همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نظام اسلامی علی الخصوص شهدای مدافع سلامت، اظهار داشت: ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، از وظایف مهم و اساسی جهاد دانشگاهی است.

وی افزود: تقدیر از خانواده‌ شهدای مدافع سلامت استان، اقدامی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در جامعه دارای اثرات فراوانی باشد.

امام جمعه همدان با تقدیر از مجاهدت های کادر درمان و جامعه پرستاری، خاطر نشان کرد: در ماه های ابتدایی شیوع کرونا، ترسی در جامعه در برخورد با این بیماری وجود داشت، اما کادر درمان با مجاهدت مثال زدنی، با تمام توان پای کار ایستادند و به همین دلیل بود که رهبر معظم انقلاب تلاش کادر درمان در میدان مقابله با کرونا را مصداق جهاد فی سبیل الله عنوان کردند.

وی با بیان اینکه در کنار زحمات زیادی که کرونا برای مردم سراسر دنیا ایجاد کرد، شیوع این بیماری فرصتی شد تا جامعه با مجاهدت‌های خالصانه کادر درمان آشنا شود و گفت: قدرانی از مدافعان سلامت و شهدای عرصه سلامت را از وظایف خود می‌دانیم، اما در کنار مسئولان این مردم هستند که به معنای واقعی قدردان کادر درمان و جامعه پرستاری می‌باشند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تقدیر از اقدام جهاد دانشگاهی در بزرگداشت مقام شهدای مدافع سلامت، اظهار داشت: عبارت جهاد دانشگاهی از ترکیب دو واژه پر معنا جهاد و علم تشکیل شده است و این ترکیب نشان دهنده اهمیت این نهاد است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که جز وظایف جهاد دانشگاهی است، فراهم کردن شرایط حضور نخبگان در سطح مدیریتی کشور در عرصه های مختلف است که باید نسبت به آن نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسملمین شعبانی با بیان اینکه با کاهش میزان پروتکل های بهداشتی در بین مردم مواجه هستیم، گفت: خستگی در بین مردم و عادی شدن شرایط در جامعه نسبت به کرونا از عوامل کاهش رعایت ها است، اما آنچه لازم است تا به صورت ویژه به آن پرداخته شود، سرعت بخشیدن واکسیناسیون در سراسر کشور و رفع مشکلات و موانع در این راه است.

وی همچنین با اشاره به نزدیک بودن آغاز ماه محرم، خاطر نشان کرد: همه هیئت‌های مذهبی در این ایام باید تلاش کنند تا در بالاترین سطح، پروتکل‌ها را رعایت کنند.

ترویج فرهنگ ایثار، شهادت در جامعه از وظایف جهاد دانشگاهی است

در ابتدای این دیدار، دکتر علی کلانترنیا، رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی فرهنگی و پژوهشی، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد در جامعه را از وظایف خود می داند، اظهار داشت: از نکات ارزنده و مسائلی که در مکتب اسلام به آن تاکید شده است، مباحث ایثار و فداکاری و شهادت به عنوان اوج جایگاه معنوی یک انسان است که جهاد دانشگاهی این مساله را سرلوحه خود قرار داده است.

وی با اشاره به آیین تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت استان، یادآور شد: آیین اعطای تندیس فداکاری در زمان‌های مختلف و تقدیر از مجاهدت ها در ایام گوناگون، جز برنامه های این مجموعه است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان افزود: تقدیر از شهدای و رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم و افرادی که در شرایط مختلف به صورت داوطلبانه جانفشانی می کنند جز دریافت کنندگان این تندیس هستند، که در شرایط فعلی مدافعان سلامت و شهدای سلامت مصداق دریافت این تندیس هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha