شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خوشرنگ

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس گفت: سلسله درس گفتارهای تخصصی عاشورا در ماه های محرم و صفر برگزار می شود.

حجت الاسلام خوش رنگ در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به تنوع مباحث دوره سلسله درس گفتارهای تخصصی عاشورا، اظهار کرد: این جلسات برای عموم علاقه مندان به مباحث علمی و تاریخی مربوط به واقعۀ کربلا برگزار و حضور در آن به صورت رایگان است و در پاین به قبول شدگان آزمون پایانی، گواهینامه پاین دوره اعطا خواهد شد.

وی حضور ۱۵ استاد کشوری صاحب نظر در زمینه عاشورا پژوهی در این دوره را اتفاقی کم نظیر توصیف کرد و افزود از جمله این اساتید می توان بهاستاد نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استاد نظری منفرد عضو هیئت امناء ساخت ضریح حضرت سیدالشهداء (ع)، استاد یوسفی غروی و دکتر محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام اشاره کرد.

خوش رنگ، تحلیل حوادث پس از عاشورا و پیامدهای آن، کوفه شناسی در آستانه حرکت عاشورا، بررسی تعارض تاریخی و کلامی در تفسیر سیره اهلبیت علیهم السلام با تمرکز بر قیام امام حسین (ع) و تغییر و تحولات فرهنگی کوفه را از سرفصل های این دوره اعلام کرد.

علاقه مندان برای اطلاع از زمان برگزاری و شرکت در این سلسله جلسات می توانند به سایت موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی(ره) به آدرس سایت موسسه www.ieks.org مراجعه نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha