چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/امام جمعه یاسوج از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) خواست در صورت حضور در مراسم عزاداری، به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به فکر سلامتی خود و سایر عزاداران باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، در خطبه های نماز جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در محل مصلای امام خمینی(ره) شهر یاسوج اظهار کرد: آثار و برکات تقوا تنها مربوط به آخرت نیست، بلکه در همین دنیا نیز روح و روان انسان آرام و برکات مادی و معنوی خداوند به سوی انسان مومن سرازیر می‌شود و به مال و زندگی او برکت می‌دهد.

وی  به ایام محرم اشاره کرد و گفت: ابا عبدالله علیه السلام برای اصلاح امت جد خود به مبارزه با یزید فاسد برخاست که خود را خلیفه مسلمین خوانده بود و ضد اسلام و بر خلاف مسیر پیامبر حرکت می‌کرد و انحراف در امت اسلامی ایجاد کرده بود.

خطیب جمعه یاسوج گفت: سیدالشهدا(ع) با تمام توان و خانواده و خاندان خود به مقابله با فساد می رود که تکلیف برای ما در روزگار کنونی روشن است.

حسینی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا آن گونه که باید نمی‌توان تجمعاتی داشت، اما باید مردم و مسئولان بخصوص دستگاه‌های خدمات‌رسان  مثل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای سیاه‌پوش کردن مکان ها و فضاهای شهرها و روستا ها اقدام کنند تا خلاء تجمعات عاشورایی احساس نشود.

وی از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) خواست در صورت حضور در مراسم عزاداری، به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به فکر سلامتی خود و سایر عزاداران باشند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد به حضور خود در جلسه تنفیذ رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در این نشست مقام معظم رهبری بیانات ارزشمندی داشتند که یکی از آنها بحث مبارزه با فساد و مفسدان بود.

وی افزود: رئیس جمهور در دوران ریاست قوه قضائیه حرکت بسیار خوبی برای مبارزه با فساد را آغاز کرد، اما بسترهای فساد بیشتر در قوه مجریه است که باید مقابله شود و مظاهر فساد را جمع کرد.

حسینی در ادامه گفت: امروز مصادف با سالروز حمله اتمی آمریکا به ژاپن در جنگ دوم جهانی است که در دو نوبت به شهرهای ناکازاکی و هیروشیما حمله کرد و ۲۲۰ هزار انسان از بین رفتند؛ این کار آمریکای جهانخوار است که مدعی حقوق بشر و جلوگیری از سلاح‌های کشتار جمعی است!.

حسینی به ۱۷ مرداد روز خبرنگار هم اشاره کرد و افزود: از تلاشهای خبرنگاران که پلی میان مردم و مسئولان هستند و مشکلات مردم را می‌گویند، قدردانی می‌کنم. اگر قلم و قدم خبرنگار در مسیر در مسیر مصالح و منافع کشور باشد ارزشمند خواهد بود، لذا باید از خبرنگارانی که در مسیر ارزش های انسانی- اسلامی گام بر می دارند، قدردانی کنیم، البته بعضی قلم‌ها هم در خدمت استکبار جهانی است.

حسینی به روز شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: داعش در صدد نابود کردن همه کشورهای محور مقاومت بود و زیرساخت‌های بسیاری را در سوریه و عراق نابود کرد؛ این گروهک کاملا در اختیار استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل است و قرار بود سنگر به سنگر در آخرین مرحله ایران اسلامی را نیز هدف قرار دهند.

وی افزود: اگر می‌توانستند حرم حضرت زینب(س) را نابود می کردند، اما شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی در مقابل آنها ایستادند. اگر داعشی ها بر کشور ما چیره می‌شدند اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناختند و به هیچ کسی رحم نمی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha