جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یوسف پور

حوزه/ رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم تصریح کرد: متأسفانه برخی مسئولان کشور نسبت به الزامات فعالیت رسانه ای در جنگ نرم، اِشرافیت لازم را ندارند.

فخرالدین یوسف پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مبنی بر لزوم رفع نقاط ضعف کشور در عرصه تبلیغات رسانه ای اظهار داشت: واقعیت مسلمی که وجود دارد این است که امروزه، رسانه‌ها و تبلیغات و محتوای آن ها، مهم‌ترین نقش را در جهت دهی به نگرش افراد در جامعه بر عهده دارند و از این رو باید روی بحث تبلیغات رسانه ای از حیث تأثیرگذاری خاص بر آحاد مردم، حساب ویژه ای باز کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری  حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به تلاش مضاعف دشمن در عرصه جنگ نرم، بر لزوم حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای قوی تر و هوشمندانه تر در کشور تأکید کردند و بی شک بیان این مطالبه، وظیفه مسئولان کشور را در این باره سنگین تر از قبل کرده است.

سرپرست خبرگزاری تابناک در استان قم همچنین گفت: متأسفانه گاهی اوقات مشاهده می کنیم که برخی مسئولان، آن طور که باید و شاید نسبت به الزامات فعالیت رسانه ای در جنگ نرم، اِشراف نیستند  و برخی نیز البته گویا قائل به این مباحث نیستند اما واقعیت آن است که ما امروز در کوران یک جنگ شدید و تمام عیار رسانه ای با نظام سلطه قرار داریم و به هیچ وجه نمی توانیم نسبت به این مباحث و بایسته های آرایش جنگی در این زمینه، بی تفاوت و یا کم تفاوت باشیم.

وی بیان داشت: از سویی از جمله اهداف اصلی از انجام تبلیغات رسانه ای در دنیای امروز، اقناع مخاطب است که متأسفانه با وجود همه تلاش های صورت گرفته ما در این رابطه هنوز دچار ضعف های مفرطی هستیم و چه در بخش رسانه های رسمی مثل صدا و سیما و چه در فضای مجازی و دیگر رسانه ها، این نقاط ضعف گاهی برای ما مشکلات و دردسرهایی را ایجاد کرده است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم، همچنین گفت: البته این امید به طور جدی وجود دارد که در دولت مردمی جناب آقای رئیسی، رویکردهای غلط گذشته در حوزه فعالیت های رسانه ای آن هم ناظر به ضرورت اقناع مخاطبان، اصلاح شده و با بسترسازی مناسب مسئولان دولتی، این قبیل فعالیت ها قوی تر و هوشمندانه تر از پیش دنبال گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha