جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان عدم تعیین تکلیف شهرداری نسبت به برخی از زمین‌های موجود در شهر را از دیگر مشکلات مردم برشمرد و گفت: گاهی اوقات گفته می شود که قانون این اجازه را نمی دهد، اما مگر قانون وحی مُنزَل است، قانونی که باعث ظلم به بعضی از همشهریان شود باید اصلاح و درست شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار با اعضای جدید شورای اسلامی شهر همدان، با تقدیر از اقدامات و رویکرد شورا و شهردار سابق همدان، با بیان اینکه باید قدردان دستیابی به توفیق خدمت به مردم باشید، اظهار داشت: مسئولیت در اسلام امانتی بزرگ و خطیر است که باید نسبت به آن بسیار مراقب باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مجموعه مدیریت شهری و شهرداری‌ها در ایجاد اعتماد و رضایت عمومی بسیار تاثیر گذار است، خاطر نشان کرد: یکی از انتظارات از شورای جدید با ترکیبی از جوانان و افراد با تجربه این است که شاهد اقدامات فرهنگی و اجتماعی برجسته‌ای در دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان باشیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در عرصه مدیریت شهری نیازمند انجام کار تخصصی و عقلایی هستیم و نباید فضای احساسی حاکم شود، یادآور شد: تصمیمات اتخاذ شده در مجموعه شهرداری باید کارشناسی شده و قابل دفاع باشد و در کنار آن توجه به عقلانیت، که همان توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی است مشهود باشد.

برخورد با فساد باید با قاطعیت باشد

وی با بیان اینکه اگر در جایی فساد ثابت شد باید با قاطعیت با آن برخورد شود، گفت: در عرصه برخورد با فساد نباید به سمت مچ گیری و یا قضاوت مسئله‌ای که ثابت نشده برویم، چرا که بنابر دین اسلام نباید اصل بر فساد باشد مگر آنکه خلافش ثابت شود، برخوردی که نه دینی است و نه اخلاقی.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه در اجرای پروژه های شهری باید پیوست های فرهنگی مورد توجه باشد، یادآور شد: شورا برای توجه بیشتر به موضوع پیوست فرهنگی می تواند افراد متخصص و نظریه پردازان در حوزه پروژه‌های شهری را شناسایی کند و به عنوان کارشناس از نظریات آنها استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای عدالت اجتماعی در جامعه و در تمام مناطق شهری، اظهار کرد: اجرای عدالت اجتماعی که جز شعارهای شما در انتخابات بود، از مهم‌ترین مسائلی است که باید به صورت ویژه در دستور کار شورا قرار گیرد و مردم مناطق کم برخوردار تحول را احساس کنند.

اعضای شورا جلسات را در مساجد مناطق کم برخوردار برگزار کنند

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: اعضا می توانند جلسات خود را هر بار در یکی از مساجد مناطق کم برخوردار برگزار کنند تا از نزدیک مشکلات هر منطقه را درک کنند.

وی با بیان اینکه مدیران باید در حیطه وظایف قانونی خودشان فعالیت کنند، یادآور شد: متاسفانه برخی از مسئولان با وجود آنکه از لحاظ قانونی دارای وظایف دیگری هستند، اما دائما در عزل و نصب‌ها و جابه جایی مدیران دخالت می کنند، اقدامی که هم از لحاظ قانونی و هم از نظر شرعی خلاف است.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه اگر بنده از نیز برای حضور شخصی به عنوان شهردار بخواهم فشار بیاورم، هم شرعا و هم قانون مرتکب خلاف شده‌ام، گفت: وظیفه انتخاب شهردار برعهده اعضا شورای شهر است و نباید فراموش کنند مسئولیت شرعی این انتخاب تا قیامت بر گردن آنها خواهد بود و در قیامت باید پاسخگوی رای خود باشند.

وی ادامه داد: کمیل فرد بسیار خوبی و از یاران حضرت امیر(ع) بود اما زمانی که حضرت او را برای مسئولیت به جایی فرستاد و نتوانست موفق شود، سریعا عزلش کرد، بنابراین امروز نیز شهرداری نیازمند شهرداری قوی، متخصص، انقلابی و توانا است.

امام جمعه همدان با گلایه از این که برخی مشکلات نزدیک به ۲۰ سال است در همدان باقی مانده است، مطرح کرد: یکی از این مشکلات مصلای نماز جمعه همدان است که نزدیک به ۴۰ سال تغییری در آن ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: ساخت مصلی در حالی متوقف شده است که بدون هیچ گونه بودجه‌ای از طرف نهادهای همانند شهرداری و استانداری می تواند این کار را به سرانجام رساند.

آنچه ماندگار است برای خدا به مردم خدمت کردن است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی عدم تعیین تکلیف شهرداری نسبت به برخی از زمین‌های موجود در شهر را از دیگر مشکلات مردم برشمرد و خاطر نشان کرد: گاهی اوقات گفته می شود که قانون این اجازه را نمی دهد، اما مگر قانون، وحی مُنزَل است، قانونی که باعث ظلم به بعضی از همشهریان شود باید اصلاح و درست شود.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا از فرصت به وجود آمده برای خدمت به مردم و رضایت خداوند بهترین استفاده را ببرند، ابراز کرد: نباید فراموش کنید که فرصت‌ها سریع به پایان خواهد رسید و آنچه ماندگار است، خدمت به مردم خدمت به قصد قربت است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha