جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
چرام

حوزه/ حجت الاسلام افشار با تاکید بر برپایی عزاداری محرم با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: باید توجه کنیم که این ماه بهانه فراموش کردن واجبات خدا و پناه آوردن صرف به مجلس اباعبدالله(ع) نیست، چرا که افتخار امام حسین(ع) به عبادت و انجام واجبات بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام نورالله، افشار امام جمعه شهرستان چرام، امروز در جلسه ستاد نماز جمعه این شهر با اشاره به اهمیت عزاداری محرم، گفت: با توجه به فرمایش امام صادق(ع)، کشتی نجات امام حسین(ع) دو ویژگی همه گیر بودن و حرکت سریع دارد که این دو ویژگی فرصتی است برای ما تا در طول سال و به‌ طور ویژه در ایام محرم و صفر خود را با این کشتی به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی گفت: امام عصر(عج) در هنگامه ظهور خود را با نام اباعبدالله(ع) معرفی می‌کنند، لذا همه امام حسین شناس باشیم و برای فراهم کردن زمینه‌های ظهور حضرت حجت(عج) در گسترش مجالس اباعبدالله(ع) اهتمام بورزیم.

امام جمعه چرام اظهار کرد: محرم ماه خودسازی و زدودن گناه است و باید توجه کنیم که این ماه بهانه فراموش کردن واجبات خدا و پناه آوردن صرف به مجلس اباعبدالله(ع) نیست، چرا که افتخار امام حسین(ع) به عبادت و انجام واجبات بود و ما باید ارزش گوهر عبادت را درک و توسل به امام حسین(ع) و برپایی مجلس عزای آن حضرت را نیز در کنار عبادت به کار گیریم.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و تاکید برخی افراد بر تعطیلی عزاداری‌ها، گفت: شکل و کیفیت برنامه‌ها مهم است و نباید اصل عزاداری تعطیل شود. بهترین روش و الگو را در این زمینه رهبر انقلاب ارائه فرمودند و ایشان با به کار بستن دستورات ستاد کرونا، اصل عزاداری را اقامه کردند، لذا لازم است با لحاظ همه شرایط و ضوابط مجالس در فضای باز برگزار و دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha