جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقام معظم رهبری

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

رهبر انقلاب به مدال‌آوران المپیک ۲۰۲۰ توکیو پیام قدردانی دادند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با پایان کار کاروان وزرشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در پیامی از مدال‌آوران کشورمان تشکر کردند.متن پیام رهبر انقلاب اسلامی در تشکر از مدال‌آوران کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به این شرح است:

بسمه تعالی

از مدال‌آوران المپیک که با تلاش خود ملت ایران را خوشحال کردند، تشکر می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۶ مرداد ۱۴۰۰

کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب هفت مدال (۳ طلا، ۲ نقره، ۲ برنز) در رشته‌های تیراندازی، کشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری و کاراته شد.

منبع:تسنیم

پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی دچار حریق شد

منابع اسرائیلی تائید کردند که بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین درگیر یک آتش سوزی به نسبت بزرگ شده است. در این ارتباط، وبگاه روزنامه عربی زبان معاریو اعلام کرد که حداقل ۱۵ اکیپ آتش نشانی از ناحیه مرکزی با کمک دیگر نیروهای مناطق اطراف در تلاش برای خاموش کردن حریق بزرگی هستند که در ابتدا از دشت‌های خشک شروع شد و اکنون بخش بزرگی از مناطق پیرامون یک پایگاه نظامی را دربر گرفته است. اعزام ۲ فروند هواپیمای آتش نشان به همراه یک بالگرد نیز به منطقه حادثه دیده تائید شده، اما همزمان گفته شده مسیر دسترسی آتش نشان به محل آتش سوزی بسیار دشوار است. پیش بینی شده اگر این آتش سوزی کنترل نشود، سطح بزرگی از باغ‌های زیتون را دربر خواهد گرفت که کنترل و خاموش کردن آن بسیار دشوارتر خواهد بود. گفته شده این آتش سوزی نزدیک تأسیسات نظامی منطقه «یاونی» رخ داده و در صورت سرایت آتش سوزی خطر در کمین تجهیزات نظامی خواهد بود. هنوز علت این آتش سوزی مشخص نیست.

منبع:مهر

ژنرال دوستم حکومت نظامی در افغانستان اعلام کرد

«ژنرال عبدالرشید دوستم»، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان در دیدار با اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور خواستار برقراری حکومت نظامی شد. دوستم، برقراری حکومت نظامی را برای مقابله با گروه طالبان در افغانستان ضروری دانسته است. وی در این ارتباط گفت: ما در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هستیم و از مردم و خاک خویش قاطعانه دفاع می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده است که در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای بهبود وضعیت امنیتی کشور و دفاع از ارزش‌ها تلاش کرده و در برابر دشمن ایستادگی کنیم. احسان نیرو، سخنگوی حزب جنبش ملی ژنرال دوستم درباره همین موضوع نوشته است که در این دیدار ژنرال بلندپایه پیشنهاد کرده که یک نشست بزرگ در یکی از واحدهای کماندو با حضور رهبران سیاسی برگزار شود و در آن حکومت نظامی در کشور اعلام شود. در این گزارش گفته شده که این طرح از سوی رئیس جمهوری افغانستان رد نشده است. هنوز دفتر ریاست جمهوری افغانستان به طرح برقراری حکومت نظامی در این کشور واکنشی نشان نداده است. پس از پایان ادعایی اشغالگران آمریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه‌ای که تحلیلگران در خصوص سو استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند. از سوی دیگر، «فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی بیست و چهار ساعت گذشته در سراسر افغانستان، تعداد ۳۸۵ تن از اعضای گروه طالبان را کشته و ۲۱۰ نفر دیگر از این افراد را نیز زخمی کرده‌اند. امان در همین رابطه افزود: در نتیجه عملیات‌های نیروهای امنیتی افغانستان در بیست و چهار ساعت گذشته در ولایت‌های ننگرهار، لوگر، غزنی، پکتیکا، وردک، قندهار، هرات، فراه، جوزجان، سمنگان، هلمند، تخار، بغلان و کاپیسا، ۳۸۵ تن ار اعضای طالبان کشته و ۲۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

منبع:مهر

بایدن دستور حمله به مواضع طالبان را صادر کرد

ایالات متحده بمب افکن های بی ۵۲ و جنگنده های ای سی ۱۳۰ را به افغانستان اعزام کرده تا از پیشروی طالبان که به سمت سه شهر اصلی افغانستان در حال حرکت هستند، جلوگیری کند. براساس این گزارش، بمب افکن‌های بی ۵۲ از پایگاه هوایی قطر وارد افغانستان می‌شوند و اطراف قندهار، هرات و لشکرگاه در استان هیرمند را هدف قرار می‌دهند. با ادامه پیشروی های طالبان، پنتاگون تخمین می‌زند که این گروه اکنون نیمی از ۴۱۹ منطقه افغانستان را تحت کنترل خود دارد. دستور بایدن برای اعزام بمب افکن‌ها در حالی صورت می گیرد که طالبان روز شنبه شهر راهبردی شبرغان، مرکز ولایت جوزجان در شمال افغانستان را تصرف کردند، شب‌گذشته نیز این گروه شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز را نیز تصرف کردند. حملات طالبان همچنین طی روزهای گذشته در کابل پایتخت افزایش یافته و هفته گذشته نیز این گروه با حمله انتحاری به منزل بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع افغانستان ۸ تن را کشته و ۲۰ نفر دیگر را نیز زخمی کردند. طالبان اعلام کرد که آنها به حملات هدفمند خود بر مقامات دولتی افغانستان ادامه می‌دهند.

منبع:ایرنا

رئیسی برای طرح تحول مقابله با کرونا ضرب‌الاجل تعیین کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه برای تغییر این وضعیت نیازمند اقدام جهادی و جهشی هستیم، تأکید کرد: کار مسئولان اجرایی کشور فقط توصیه نیست و باید ضمانت اجرایی مناسب هم برای تصمیمات اتخاذ شده در نظر گرفته شود. وی با تأکید بر اینکه باید از انفعال در نحوه مقابله با کرونا خارج شویم و رویکردهای فعالانه اتخاذ شود، تصریح کرد: ضروری است که سازوکارهای متناسب برای بسیج نیروهای داوطلب و نهادهای مردمی طراحی شود. رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت دریافت پیشنهادات تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی و تجربیات عملی دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور برای نهایی کردن طرح تحول در مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و استانداری‌های سراسر کشور هر چه زودتر تجارب یک سال و نیم اخیر در مقابله با کرونا، موانع پیش رو و پیشنهادات تحولی خود را به وزارت بهداشت و وزارت کشور ارسال نمایند. رئیسی همچنین تأکید کرد: طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا با استفاده از تجربیات یک سال و نیم اخیر کشور در کمیته ویژه‌ای تدوین و هفته آتی در دستورکار جلسه ستاد ملی کرونا قرار خواهد گرفت. وی افزود: طرح جامع تحول شامل پروتکل‌های بهداشتی، سازوکارهای درمانی، فرآیند تأمین و تولید واکسن، سازوکار واکسیناسیون عمومی، برآورد وضعیت آینده کرونا و راهکارهای پیشگیری و نحوه مواجهه با انواع جهش یافته ویروس، سازوکارهای حمایت از کسب و کارهای متضرر از کرونا، نحوه حمایت شایسته از کادر درمان و افزایش مشارکت مردم و نهادهای مردمی در بخش‌های مختلف خواهد بود. رئیس‌جمهور با بیان اینکه تدوین طرح تحول در نحوه مقابله با کرونا بلافاصله پس از پایان انتخابات، زیر نظر دفتر رئیس‌جمهور آغاز شده بود، اظهار داشت: با دریافت نظرات کارگروه‌های تخصصی و فراخوان پیشنهادات نو و اخذ تجربیات از مجامع علمی و تخصصی سراسر کشور، این طرح وارد مرحله نهایی و تصویب در ستاد ملی کرونا خواهد شد. رئیسی با بیان اینکه باید خودمان را مجهز کنیم که اگر کرونا ادامه داشت چگونه کشور را اداره کنیم، تصریح کرد: در عین حمایت از تولید داخلی واکسن، برای واردات واکسن از خارج نیز از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد. وی همچنین در این جلسه وضعیت برخی استان‌ها از جمله گلستان و خراسان رضوی که شرایط حادتری دارند را در ارتباط ویدئوکنفرانسی و در گفت‌وگوی مستقیم با استانداران این استان‌ها، پیگیری کرد. اعضای ستاد ملی کرونا نیز در سخنانی ضمن تقدیر از اهتمام آیت‌الله رئیسی در تشکیل جلسه کمیته‌های تخصصی و ستاد ملی کرونا بلافاصله بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف، گزارشی از عملکرد حوزه‌های خود ارائه کردند.

منبع:تسنیم

کابینه جدید آماده ورود به مجلس شد

«ولی اسماعیلی» سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: لیست کابینه آیت‌الله رئیسی ساعت ده صبح تقدیم مجلس می‌شود. همچنین مجلس بلافاصله برگزاری جلسات برای بررسی اعضای کابینه را شروع می‌کند. اسماعیلی تصریح کرد: از ساعت ۱۴، نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس با وزرای معرفی شده برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

وزارت بهداشت "واکسیناسیون گروه‌های سنی جدید" را تکذیب کرد

در روزهای اخیر تصویری در فضای مجازی مبنی بر "آغاز واکسیناسیون متولدین ۱۳۴۸ تا ۱۳۸۱ به تفکیک روز" منتشر شده است که وزارت بهداشت، طی پیامی اعلام کرد این خبر به هیچ عنوان مورد تایید نیست. طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هموطنان برای اطلاع از آخرین تصمیمات گروه‌های هدف فراخوانده شده برای واکسیناسیون می‌توانند به سایت وزارت بهداشت به آدرس Behdasht.gov.ir ،رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر و نیز سامانه Salamat.gov.ir مراجعه کنند.

منبع:تسنیم

آمریکا بمب افکن‌های «بی -۵۲» را به افغانستان اعزام کرد

آمریکا بمب افکن‌های «بی -۵۲» خود را از یک پایگاه هوایی در قطر برای آنچه این کشور مدعی مبارزه با طالبان شده است، به افغانستان اعزام کرد. بر اساس اعلام این روزنامه، این اقدام واشنگتن در تلاش برای توقف پیشروی‌های نیروهای طالبان در ۳ ولایت افغانستان به انجام رسیده است؛ قندهار، هرات و شهر لشکرگاه در ولایت هلمند. پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اخیر اعلام کرده بود که طالبان مراکز ۴۱۹ منطقه را در افغانستان تصرف کرده است؛ اما دولت کابل آمارهای اعلامی را نادرست خوانده و آنها را تکذیب کرده بود. از سوی دیگر تا کنون سقوط مرکز ۲ ولایت نیمروز و جوزجان در افغانستان توسط طالبان تأیید شده است. واشنگتن در روزهای اخیر در تلاش است تا در راستای تبرئه نقش آفرینی‌های خود در افزایش تنش‌ها در افغانستان پس از ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی به انجام برخی اقدامات روی آورده است. پس از پایان ادعایی اشغالگران امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه‌ای که تحلیل گران در خصوص سو استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.

منبع:مهر

شورای امنیت حمله به «مرسر استریت» را زیر ذره بین برد

یک منبع آگاه در سازمان ملل به شبکه تلویزیونی راشا تودی اعلام کرد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست اخیر خود تأکید کردند که بدون انجام تحقیقات مستقل، نمی‌توانند از اتهام زنی شرکای غربی خود در مورد حمله اخیر به نفتکش صهیونیستی مرسر استریت در سواحل عمان حمایت کنند. بر اساس اعلام این منبع آگاه، برخی از اعضای شورای امنیت آمادگی ندارند تا بدون انجام تحقیقات کامل، از ادعاهای انگلیس علیه ایران در جلسه دیروز جمعه حمایت کنند. انگلیس خواستار نشست شورای امنیت پشت درهای بسته در روز جمعه برای بحث درباره حمله ادعایی پهپادی علیه یک نفتکش صهیونیستی شده بود و پیش از آن سه‌شنبه هفته گذشته نیز بدون ارائه هرگونه اسناد و مدارکی ادعا کرد که «بسیار محتمل» است ایران مسئول این حمله باشد! حمله ادعایی به مرسر استریت پنجشنبه دو هفته گذشته در دریای عمان اتفاق افتاد و از همان ابتدا، آمریکا، انگلیس، رومانی، کانادا و ناتو بدون ارائه هرگونه شواهدی، با استفاده از تعابیر نامطمئنی چون «به احتمال زیاد ایران پشت ماجرا است» یا «در این حمله از یک یا تعداد بیشتری پهپاد استفاده شده است»؛ انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران گرفتند. جالب آنکه در راستای پذیرفتن راهبرد «بریتانیای جهانی» که بر مبنای توسعه نقش انگلیس در صحنه بین الملل در دنیای پسابرگزیت است؛ آمریکا مسئولیت پیشبرد این اتهام در شورای امنیت را به دولت لندن واگذار کرده است.

منبع:مهر

نرخ برگشت چک تک رقمی باقی ماند

کاهش چک‌های برگشتی در بازار به معنای افزایش اعتبار چک‌های مبادله شده است. هر چند تا سال ۱۳۹۶ برگشت چک به حدی بود که بسیاری از صاحبان کسب و کار را با مشکل مواجه می‌کرد، اما با اصلاح قانون چک در سال ۱۳۹۷، نرخ برگشت چک در سال‌های متوالی کاهش پیدا کرد. طبق آخرین آماری که بانک مرکزی مطابق روند هر ماه خود ارائه داده است، در خرداد ماه ۱۴۰۰، ۸ میلیون فقره چک صادر شده که ارزش آن‌ها در مجموع برابر با ۲۲۲.۶ هزار میلیارد تومان است. این در حالی است که ۷۷۳ هزار فقره چک به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است. بنابراین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به مبادله شده برابر ۹.۷ درصد و نسبت ارزش چک‌های برگشتی به مبادله شده برابر با ۱۲.۵ درصد است. در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته که نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله شده به ترتیب برابر با ۱۱.۱ درصد و ۱۲ درصد بوده است، در نتیجه خرداد امسال نسبت تعداد چک‌های برگشتی با کاهش ۱۲.۷ درصدی و نسبت ارزش چک‌های برگشتی با افزایش ۴.۲ درصدی همراه بوده است. با این حال، همچنان نسبت به قبل از اصلاح قانون چک و در سال ۱۳۹۶، نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی با کاهش ۳۹.۴ درصدی و ۴۵.۷ درصدی همراه است. علاوه بر این، در یک سال منتهی به خرداد ۱۴۰۰ و یک سال منتهی به خرداد ۱۳۹۹، نسبت ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده به ترتیب برابر با ۱۱.۱ درصد و ۱۱.۹ درصد بوده است که با مقایسه این آمار، کاهش ۶.۷ درصدی در این دوره زمانی مشاهده می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن نسبت تعداد چک‌های برگشتی به مبادله شده در یک سال منتهی به خرداد ۱۴۰۰ و یک سال منتهی به خرداد ۱۳۹۹، نسبت تعداد چک‌های برگشتی به مبادله‌شده به ترتیب برابر با ۸.۷۸ درصد و ۱۰ درصد خواهد شد. بنابراین مشاهده می‌شود که در این دوره زمانی هم کاهش ۱۲.۲ درصدی اتفاق افتاده است.

منبع:مهر

شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب دست رد زد

یک منبع سازمان ملل اعلام کرد که برخی اعضای شورای امنیت در نشست روز جمعه از اتهامات ادعایی انگلیس علیه ایران درباره نفتکش اسرائیلی حمایت نکردند و تحقیقات مستقل و کاملی را برای روشن شدن صحت و سقم این ادعا خواستار شدند. این اعضا تاکید دارند که باید تحقیقات مستقلی درباره این ادعا انجام شود. انگلیس به دنبال جوسازی رسانه ای و طرح اتهام های بی اساس در زمینه حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته شد. این منبع افزود: بدیهی است که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل آماده حمایت از اتهامات شرکای غربی نبودند درحالی که نتایج تحقیقات مستقل و بی طرف بین المللی مهیا نشده است. مسکو پیشتر خواستار اطلاعات بیشتر قبل از نتیجه گیری در مورد این حادثه شد. «دمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفت که کشورش تحلیل انگلیس را رد می کند. وی گفت: ما نیاز به اثبات حقایق داریم و نباید بدون اثبات آنچه اتفاق افتاده است، شتابزده نتیجه گیری یا اقدام کنیم. صبح جمعه هشتم مردادماه، گروه نظامی انگلیسی موسوم به "عملیات‌های تجاری دریایی" در بیانیه‌ای مدعی شد یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر "الدقم" هدف حمله قرار گرفته است. عصر روز جمعه  شرکت "زودیاک ماریتایم" که متعلق به "ایال عوفر" میلیاردر صهیونیست مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو  نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام "مرسر استریت" در پی حمله به آن، کشته شدند. مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مدارک متقن و مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری مرسر استریت بوده است. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس است، سخنان تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌ شده از سوی انگلیس و آمریکا را محکوم و تصریح کرد: آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. وی هشدار داد: هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

منبع:ایرنا

سود بین بانکی کاهش یافت

بانک مرکزی هر هفته نرخ سود بین بانکی را اعلام می‌کند که در حال حاضر جدول تغییرات نرخ بهره بین بانکی نشان می‌دهد که این نرخ به ۱۸.۰۸ درصد رسیده است .این در حالی است که در بازار بین بانکی نرخ سود پیش از این ۱۸.۱۷ درصد بوده و با کاهش ۰.۰۹ درصدی مواجه شده است.

منبع:خبرنگاران جوان

کشف راز مرگ بیماران کرونایی تکذیب شد

متکی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: انتشار اخباری مبنی بر کشف راز مرگ بیماران کرونایی توسط یک پزشک در استان گلستان و یا اینکه کرونا یک ویروس نیست بلکه یک باکتری بوده، از اساس کذب محض  است و به شدت از سوی منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تکذیب می‌شود. او  افزود: پزشکی که در این خبر از آن نام برده شده غیر واقعی و موجودیت خارجی در استان گلستان ندارد. متکی با ابراز تاسف از بروز چنین شایعاتی در شرایط بسیار حساس کنونی استان گفت : شایعات این چنینی ممکن است منجر به سردرگمی مردم شده و بسیار مخرب است . او از مردم استان خواست:اخبار کرونا را از منابع رسمی و خبری دانشگاه علوم پزشکی گلستان دنبال کرده و به شایعات توجه نکنند.

منبع:خبرنگاران جوان

پلیس به رانندگان از کلاه برداری مجازی هشدار داد

رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی از مردم خواست فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورید.سرهنگ کرمی اسد گفت: در فضای مجازی تبلغاتی درخصوص دریافت تضمینی گواهینامه بدون شرکت در آزمون و همچنین فروش سوال‌های آیین نامه می‌شود که کلاه برداری است. رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه افزود: پرونده این افراد سودجو در دست بازرسی و پیگیری در مراجع قضایی است. سرهنگ اسد گفت: متاسفانه در فضای مجازی تبلیغات منفی مبنی بر دریافت گواهینامه بدون آزمون، دریافت گواهینامه به صورت تضمینی بدون شرکت در آزمون و همچنین فروش سوال‌های آیین نامه ارائه می‌شود، این موارد نمونه مشخص کلاهبرداری یک سری افراد سودجو است. رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی ناجا افزود: فرایند صدور گواهینامه هرگز به گونه‌ای نخواهد بود که برخی به واسطه دسترسی به فضای مجازی و یک سری اطلاعات توانایی صادر کردن گواهینامه رانندگی را داشته باشد. سرهنگ اسد گفت: پرونده این افراد سودجو در دست بازرسی و مراجع قضایی است و ما پیگیر روند این کلاهبرداری‌ها خواهیم بود، همچنین از مردم و به ویژه افرادی که مشکل برای حضور در آزمون‌ها دارند، تقاضا دارم تا در دام این افراد کلاهبردار نیفتند.

منبع:شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha