شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صادقی

حجت الاسلام صادقی با اشاره به ایات ۲۰تا۲۴ سوره نمل در قرآن کریم، بیان کرد: در این آیات و براساس عملکرد هدهد در مقابل سلیمان نبی؛ ویژگی های نابی برای خبرنگاری و ارسال خبر بیان شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله صادقی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفدهم مردادماه، روز خبرنگار در سپاه استان اصفهان برگزار شد، به نقش خبرنگاران در پیشبرندگی نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه از مهمترین آیاتی که پیرامون ارسال خبر و آوردن خبر نزد پیامبر خداوند است، آیات سوره نمل و عملکرد هدهد نزد سلیمان نبی است، گفت: آیه ۲۰ سوره مبارک نمل اشارات خاصی به ویژگی های خبر و شاخصه های آورنده خبر دارد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اصفهان تصریح کرد: اولین ویژگی برای یک خبرنگار خوب، ذوق، استعداد، عشق و علاقه خبری است، چه بسا افرادی دارای علم کافی خبر و خبرنگاری باشند ولی ذوق لازم را نداشته باشد.
وی افزود: دومین ویژگی یک خبرنگار خوب در تراز انقلاب اسلامی، سرعت در انتقال خبر است که از عملکرد هدهد در آیات سوره نمل برداشت می شود. سومین خصیصه خبرنگار این خواهد بود که زمان و مکان برای آن مطرح نیست و ذات خبر مهم است، البته حق طلبی دیگر ویژگی است.
حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: مستند گویی و تبلور جلوه های انقلاب، امانت داری و انصاف در به ارسال خبر و انقلابی بودن از دیگر شاخصه های خبرنگار است.
وی در تشریح وظایف خبرنگار در شرایط کنونی، ابراز کرد: مسئولیت روشنگری، هدایتگری و بصیرت افزایی از جمله رسالت های مهم خبرنگار است؛ فرهنگ سازی دیگر رسالت خطیر این قشر جهادگر است، چرا که دشمنان درصدد از بین بردن فرهنگ، همیت، غیرت وحیای اجتماعی ما هست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اصفهان عنوان کرد: استیفای حقوق مردم، نیل به بیان واقعیات، بیان حقایق و مهارت نقد گویی، پرهیز از دخالت دادن احساسات و عواطف وسلایق شخصی در ارسال خبر ، دیگر وظیفه خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی است.
وی ابراز کرد: مقابله با انحرافات و احترام به سلایق و علایق مردم، دیگر رسالت خبرنگار است، خبرنگاران جامعه عیون اطلاعاتی جامعه محسوب می شوند،خبرنگاری از جمله مشاغلی است که در زمان رسول الله قوت داشت و پیامبر اکرم(ص) از وجود خبرنگاران تحت عیون استفاده وافر می برد.
حجت الاسلام صادقی افزود: گاهی خبرنگار با یک قلم از ایجاد جنگ ممانعت کند و گاه با یک تیتر خبری جنگی را به پا کند؛ گرچه صداقت در امر خبرنگاری یک خصیصه مهم است، ولی هر راست نباید گفت و تدبر و تفکر و مصلحت اندیشی لازم است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha