جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی نیا

حوزه/ راهیار بنیاد هدایت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های محرم امسال، گفت: در شهرهایی که به لحاظ رنگ بندی کرونایی وضعیت بسیار نامناسب دارند نیز مراسمات عزاداری به صورت روضه‌های خیابانی و سیار و ایجاد تکیه‌های خیابانی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه‌های مختلف در آستانه ماه محرم اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و وضعیت شهرها، برنامه‌های فرهنگی و مراسمات به دو صورت برنامه‌ریزی می‌شود که بخشی مربوط به شهرهای قرمز است و بخشی نیز شهرهایی را  زیر پوشش قرار می دهد که وضعیت بهتری دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد افزود: در واقع برای شرایط کرونایی و غیر کرونایی باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشت؛ در این باره جلساتی با هیئت ها و روحانیون شبکه امامت برگزار و قرار شد در شهرهایی که در وضعیت قرمز نیستند، مساجد و حسینیه‌ها برنامه‌هایی حضوری و با رعایت دستوالعمل های بهداشتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در شهرهایی که به لحاظ رنگ بندی کرونایی وضعیت بسیار نامناسب دارند نیز نیز مراسمات عزاداری به صورت روضه‌های خیابانی و سیار و ایجاد تکیه‌های خیابانی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی نیا بیان کرد: سیاه پوشی معابر عمومی و شهر و مساجد از جمله برنامه‌ها در گرامیداشت ایام محرم و صفر است که به صورت گسترده انجام می‌شود؛ همچنین طرح هر خانه یک حسینیه را در برنامه‌ها داریم.

وی عنوان کرد: باید یک ماه قبل برنامه‌ها را در دو قسم شرایط کرونایی و وضعیت عادی برنامه ریزی می کردیم که اگر شرایطی پیش آمد و دستورالعملی صادر شد که در فضای حقیقی نمی توانیم مراسم را به صورت تجمعی برگزار کنیم، برنامه‌ها به صورت تکیه‌ای و خیابانی انجام  شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد خاطرنشان کرد: البته توصیه این است که براساس آیات قرآن کریم به صیانت از شعائر الهی بپردازیم و زنده نگاه داشتن نام امام حسین(ع) یکی از این شعائر والای الهی و زمینه سازی برای ظهور است.

وی تاکید کرد: باید در زنده نگهداشتن شعائر الهی به درستی برنامه ریزی کنیم تا از این ظرفیت مهم مذهبی و فرهنگی در ترویج معارف اهل بیت(ع) به خوبی بهره بگیریم.

حجت‌الاسلام موسوی نیا به موضوع «نسل حسینی» اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و شرایط اقتصادی اگر به طور مستقیم به گفتمان نسل حسینی اشاره شود ممکن است هجمه ها و جبهه گیری‌هایی شود.

راهیار بنیاد هدایت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شبکه امامان باید در تبیین گفتمان «نسل حسینی» وارد شوند و موضوعات را با ظرافت و لطافت مورد توجه قرار دهند؛ زمینه سازی ظهور نیاز به پرورش نسل حسینی دارد و مردم باید به خوبی با اهمیت آن آشنا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha