دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) در اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد، گفت: تکلیف وعاظ این است که در مسائل اخیر تلاش کنند هرکجا که کم آبی است به اطلاع دفتر رسانده شود تا پیگیری کنیم؛ همچنین سختی و مشکلات خوزستان نباید سبب شود که ما برای امام حسین(ع) کم بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جمع وعاظ خوزستان با اشاره به آیه قرآنی "الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا"، اظهار داشت: باید بتوان جامعه را در رشد و فرهنگ شتاب داد و از این ظرفیت استفاده و برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان این‌که تمام ظرفیت‌ها و امکاناتی که خدا به بشر داده برای به‌کار بستن در مسیر بندگی است، ادامه داد: به تعبیر استاد ما بین تربیت و تعلیم تفاوت است. در فراگیری علم و دانش با چند بار تکرار کردن یاد می‌گیریم، اما در مسائل تربیتی تا زمانی که درد باقی است دارو باید تکرار شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که تقریبا نزدیک به ثلث قرآن کریم تکرار است، افزود: قرآن کتاب انسان سازی است. علم سرمایه ای نیست که خدا به هرکس بدهد مگر آنان که در مسیر بندگی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: اگر خدا بخواهد از حقایق عالم بهره مند شود، نورانیت و حقیقت غیر از آن چیزی است که در کتاب‌ها می خوانیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که علم سرمایه‌ای است به کسی می‌دهند که در مسیر عبودیت و بندگی به‌کار بگیرد، خاطرنشان کرد: علم به عبد داده شود، هر مقدار که در مسیر خالص تر ورود پیدا کنیم برای استفاده در مسیر بندگی است.

وی با اشاره به این‌که اگر می‌خواهید شیعیان را بشناسید در نماز اول وقت می توان شناخت، ادامه داد: اگر خود را برای نماز اول وقت آماده کردیم می توان اثرگذار بود.

امام جمعه اهواز یکی از نکات مهم در عالم طلبگی را اهتمام به وقت و حضور اول وقت برشمرد و خاطرنشان کرد: امام راحل، رهبرمعظم انقلاب و مراجع تقلید بر حضور اول وقت و اهتمام به وقت تاکید داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: در استانی قرار گرفته ایم که تقریبا با خیلی از استان‌ها به لحاظ جغرافیایی چهار برابر هستیم و حداقل ۷۰ درصد از ذخایر رو زمینی و زیر زمینی کشور را تامین می‌کند، آیا چنین استانی باید به اندازه یک استان باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: اعتبارات و هزینه‌های این استان حداقل باید سه یا چهار برابر یک استان باشد. وقتی بناست از ذخایر استفاده کرد اول باید به خود استان توجه کرد.

وی باتوجه به این‌که عمدتا مصیبت ها در کشور و استان خوزستان به سبب سوء مدیریت است، عنوان‌ کرد: بسته جامع برای خوزستان باید دید شود و این بسته هرچه جامع تر باشد کشور کمتر دغدغه خواهد داشت.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که خوزستان نیازمند به استاندار در تراز ملی است، خاطرنشان کرد: در گفتگوی انجام شده با آقای رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، مساله استاندار ویژه و اعتبار ویژه را پذیرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد در خصوص مسائل اخیر استان از جمله کم آبی وقتی نکته ای را بر زبان می خواهیم جاری کنیم باید حواسمان باشد و حساب شده باشد، ادامه داد: می توان انتقاد کرد و مطالبات مردم را گفت بدون اینکه هزینه ای را بدهیم، لاکن در بیان مطالبات باید خیلی مراقب بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که شبهات گاهی از اوقات آنقدر سنگین می شود که خواص کم می آورند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی مدون در حال اتفاق افتادن است. محور تمام مشکلات محله مسجد محله و امام جماعت نیز در رأس آن قرار دارد.

وی درخصوص تقویت بنیه دفاعی، علمی، اقتصادی و فرهنگی، عنوان کرد: در دو مورد اول دست رهبری بود توانستیم حرف اول را بزنیم. با انتخاب مدیر توانمند، پرکار و پاکدست خیلی از مشکلات حل می شوند.

امام جمعه اهواز با اشاره به مطالبه وعاظ از مسئولان و مردم، خاطرنشان کرد: این مطالبه نخست اینکه مسئولان خسارت‌ها را باید پرداخت کنند که با پیگیری ها، بخشی زیادی از ۹۸ پرداخت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد افزود: در حال حاضر، راه حل رفع مشکل این است که باید مطالبه گر باشیم اما در زمین دشمن بازی نکنیم که سبب تضعیف نظام شود. به عنوان مثال کسی که در بالا دست کشت می کند کشاورزی‌ را کمتر کند تا پایین دست هم کشاورزی‌ کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه الان از هر زمانی روحانیت در بین مردم بوده و در عرصه های مختلف پای کار است، خاطرنشان کرد: تکلیف وعاظ این است که در مسائل اخیر تلاش کنند هرکجا که کم آبی است به اطلاع دفتر رسانده شود تا پیگیری کنیم.

وی به "سبک زندگی اسلامی" به عنوان موضوع مهم جهت طرح در منبرها، گفت: ۸۰ سرفصل‌ در این سبک زندگی است که لازمه آن مطالعه است و مردم نیز به سمت و سوی این سبک سوق داده شوند.

امام جمعه اهواز در پایان تاکید کرد: سختی و مشکلات خوزستان نباید سبب شود که ما از امام حسین(ع) کم بگذاریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha