دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که باید تحول داشته باشد مجالس روضه، وعظ و تبلیغ است، عنوان کرد: تبلیغ دین بسیار ضروری است، اما مهم این است که چه بگوییم؛ مبلغ دینی باید فکر کند که چگونه دین برای مردم تبیین کند؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در گردهمایی مبلغان امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: رعایت وقت یکی از معروفات است.

وی در ادامه با تصریح اینکه دو سال از گام دوم را پشت سر گذاشته ایم، اضافه کرد: یکی از مواردی که باید در آن تحول پیدا شود مجالس روضه و تبلیغ دینی است؛ تبلیغ و برپایی مراسم روضه لازم و ضروری است، اما اینکه چه نکاتی را مطرح کنیم، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که باید تحول داشته باشد مجالس روضه، وعظ و تبلیغ است، عنوان کرد: تبلیغ دین بسیار ضروری است، اما مهم این است که چه بگوییم؛ مبلغ دینی باید فکر کند که چگونه دین برای مردم تبیین کند؟

وی خاطرنشان کرد: دهه محرم فرصتی است تا تلاش کنیم مفاهیم را به مردم برسانیم.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه قبح برخی کارها در جامعه در حال شکستن است، تاکید کرد: باید در این فرصت ماه محرم و صفر تلاش کنیم تا اصل دین را بیان کنیم و زیبایی‌های آن را به افراد نشان دهیم.

وی با بیان اینکه جلسه گرفتن در مسائل مختلف خوب اما کافی نیست، گفت: طلاب و مبلغین باید با فعالان فرهنگی مذهبی محلات و همچنین نیروی انتظامی هماهنگ باشند.

به عقیده حجت الاسلام والمسلمین دژکام، همراهی با مردم و هماهنگی با مسئولان برای شناسایی و حل مشکلات مردم اصلی‌ترین وظیفه مبلغان دینی است و دولت مردمی، به وسیله مبلغان برقرار خواهد شد.

 امام جمعه شیراز در پایان نقش روحانیت را واسطه میان مسئولان و مردم عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha