شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرحوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس در پاسخ به این شبهه که برخی می گویند که پول اطعام هیئت ها را به فقرا بدهید و هزینه جهیزیه کنید، گفت: چه اشکالی دارد این مجالس برگزار شود و از بستر آن برای جمع آوری کمک های مومنانه به نیازمندان نیز اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت السلام والمسلمین محمد استوار میمندی، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات و مبلغین شیراز با اشاره به اینکه امیدواریم فریضه امر به معروف و نهی از منکر احیا شود، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی باید تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.

وی افزود: در آستانه ماه محرم قرار داریم و شرایط کشور نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا ویژه است و محدودیت هایی را برای مراسم مذهبی ایجاد کرده، اما از طرف دیگر عزاداری امام حسین(ع) هم تعطیل بردار نیست.

 مدیر حوزه علمیه فارس گفت: ۱۴۰۰ سال تلاش دشمنان اهل بیت علیهم السلام بر تعطیلی این مراسمات و فراموشی نام حضرت سید الشهدا علیه السلام بوده است، اما هرچه می گذرد رونق مجالس ذکر آن حضرت می شود.

عضو جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: دشمن هر چه تلاش کند شاید ریزش هایی را ایجاد کند، اما نمی‌تواند ضربه ای به اصل عزاداری امام حسین علیه السلام بزند.

وی خاطرنشان کرد: کرونا برای دشمن و برای کسانی که از ریشه و اساس با تشکیلات توحیدی اولیای حق مشکل دارند، شرایطی را فراهم کرده است که بیشتر به این مجالس هجمه کنند، اما حضور هوشمندانه روحانیون، هیئات مذهبی و ارادتمندان به سید الشهدا علیه السلام توطئه های آنها را خنثی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار در پاسخ به این شبهه که برخی می گویند که پول اطعام هیئت ها را به فقرا بدهید و هزینه جهیزیه کنید، عنوان کرد: چه اشکالی دارد این مجالس برگزار شود و از بستر آن برای جمع آوری کمک های مومنانه به نیازمندان  نیز اقدام شود؟ اینکه بزرگان تاکید بر رونق داشتن مجالس سید الشهدا علیه السلام داشتند به این علت بود که مجالس عزای حسینی یکی از مصادیق بارز احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی، رساندن پیام سید الشهدا(ع) را یکی از مصادیق امر به معروف دانست و خاطرنشان کرد: گریه بر سیدالشهدا(ع) یکی از مصادیق معروف است؛ امر به معروف و نهی از منکر با زنده نگاه داشتن یاد سیدالشهدا(ع( قابل تحقق است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس تصریح کرد: اقامه عزای سید الشهدا(ع) تعطیل بردار نیست، بلکه واجب کفایی است، همچنین مراعات مسائل بهداشتی نیز یک معروف دیگری است که باید رعایت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha