دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی باصدور پیامی درگذشت دکتر رحیم نیکبخت، نویسنده، محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با صدور پیامی، درگذشت دکتر رحیم نیکبخت، نویسنده، محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

باسمه تعالی

خبر درگذشت نویسنده انقلابی و مجاهد فرهنگی مرحوم آقای دکتر رحیم نیکبخت موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

مورخ و پژوهشگر حوزه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از مفاخر نامدار خطه آذربایجان و شهرستان سراب بود که آموخته های خود را در مرکز تدوین اسناد و تاریخ شفاهی اسناد انقلاب اسلامی و بخش تحقیقات تاریخ مجلس شورای اسلامی با تألیفات بسیار ارزشمند ماندگار ساخت.

مرحوم آقای نیکبخت در حوزه شعر و ادب عاشورایی و شیعی، احیای یاد و نام و آثار شاعران شیعه بویژه شاعران آذری، چاپ و نشر آثار شعرای معاصر آذربایجان و قلم فرسایی در تبیین تاریخ آذربایجان و مبارزه با تحریفات تاریخی تلاشی خستگی ناپذیر و بی وقفه داشته است و در یک کلام می توان گفت تشیع، ایران و آذربایجان هسته مرکزی افکار و اندیشه این شخصیت بزرگ علمی بود.

اینجانب با عرض تسلیت این ضایعه به خانواده مکرم، اهالی فرهنگ و ادب خطه آذربایجان خصوصاً پژوهشگران و تاریخ نگاران علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و همه دوستداران و ارادتمندان ایشان، از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن عزیز سفر کرده؛ علودرجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

سید محمدعلی آل هاشم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha