جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه آموزشی چ و ب
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی

حجت الاسلام سعیدی در سومین روز کارگاه آموزشی علل کاهش جمعیت و آسیب‌های اجتماعی آن و روش‌های نوین احکام و مقتل شناسی و آسیب شناسی محرم، گفت: مبلغین تمام مهارت‌ها، ظرفیت‌ها و علم خود را به میدان آورند و به وسیله آن اصول دین، فروع دین و احکام تشکیل دهنده اسلام را زنده نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، سومین روز کارگاه آموزشی علل کاهش جمعیت و آسیب‌های اجتماعی آن و روش‌های نوین احکام و مقتل شناسی و آسیب شناسی محرم، با حضور حجت الاسلام سعیدی، سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، امروز در باغ غدیر آورگان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام سعیدی ضمن تشکر از عوامل اجرایی و شرکت کنندگان به تفسیر آیه ۳۹ سوره احزاب پرداخت و اظهار داشت: علمای اسلام وظیفه بزرگی دارند و باید با حمایت از حق قدرت توده مردم در دنیای اسلام را به درستی برای ایشان بیان کنند.

وی افزود: امروز دشمنان اسلام با انجام کارهای متنوع مثل انتشار فیلم های ضد اسلامی، شبهه افکنی میان جوانان و تاسیس وب سایت ها و کانال‌ها و گروه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای علیه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) فعالیت می‌کنند که می‌طلبد مبلغین ما هم قوی شوند، لذا مبلغین باید قشر جوان را در یابند و آن را بیمه کنند.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مبلغین تمام مهارت‌ها، ظرفیت‌ها و علم خود را به میدان آورند و به وسیله آن اصول دین، فروع دین و احکام تشکیل دهنده اسلام را زنده نگه دارند، چرا که امروز این سه عنصر تشکیل دهنده اسلام در معرض خطر است، بنابراین باید همه نسبت به این موضوعات هوشیار باشیم.

وی، یکی از مهمترین کارهای مبلغین را رصد شبهات و هجمه‌های فکری و عقیدتی در فضای مجازی و حقیقی دانست و تصریح کرد: امروز مردم جهان دین اسلام را به درستی نمی‌شناسند و مبلغین باید ضمن پاسخ به شبهات، نسبت به جهانی سازی دین اسلام اقدام کنند و در این راستا دین شناسان و دینداران دو عنصر مهم برای توسعه و تقویت دین هستند.

سرپرست حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رسالت انبیا علیهم السلام تبلیغ دین بوده و ما باید با تأسی به آنان در فضای کنونی مسئولیت سنگین‌تر خود را به درستی انجام دهیم.

سعیدی با بیان اینکه اگر از دین خدا دفاع نکنیم در پیشگاه خدا مسئول هستیم، گفت: ببینیم سیدالشهدا علیه السلام چگونه از دین خدا دفاع کرد. دفاع حضرت باعث شد دین خدا زنده بماند و ظرفیت‌های عظیم ایجاد شود، باید از این ظرفیت ها استفاده نمود.

وی در ادامه افزود: مبلغین با استفاده از این ظرفیت ها در منبرها مطالب مفید و کاربردی برای مردم بیان کنند و مبانی اعتقادی و اخلاقی مردم را ارتقا دهند. این مهم با فعالیت علمی پژوهشی و تزکیه نفس میسر خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha