پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه خبرنگاران راویان و تحلیلگران جامعه هستند، گفت: روایت و تحلیل خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات، بسترساز تصمیم‌گیری‌های مسئولان در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز هفدهم مرداد، با حضور در جمع خبرنگاران صداوسیمای استان، روز خبرنگار را به آن‌ها تبریک گفت.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه خبرنگاران راویان و تحلیلگران جامعه هستند، تحلیل و روایت رسانه‌ها از موضوعات مختلف را زمینه‌ساز تصمیم‌گیری و اقدام مسئولان دانست و گفت: مسئولان ارشد کشور و استان از اخبار و تحلیل خبرنگاران استفاده کرده و بالطبع این تحلیل‌ها و روایت‌ها، در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نیز مؤثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بر نقل اخبار صحیح همراه با عدالت تأکید کرد و گفت: صداوسیما و رسانه‌های داخلی منبع مطمئنی برای اخبار بوده و در جامعه نیز جایگاه خوبی دارند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف خبرنگاران این است که با عملکرد مناسب خود باعث افزایش اعتماد و سرمایه مردمی شوند، افزود: در کنار گزارش اخبار و موفقیت‌ها، طرح ایرادات و انتقادات در رسانه‌ها نیز باید واقعی باشد تا حتی اگر موجب رنجش خاطر کسی هم شود، اصل موضوع قابل‌اعتماد باشد.

امام‌جمعه بجنورد الگوگیری از شهدای رسانه‌ای را لازمه کار خبرنگاران عنوان کرد و گفت: شهید صارمی نمونه یک خبرنگار جهادی است که تا آخرین لحظه عمر نیز از مخابره رویدادها کوتاهی نکرد تا دنیا بفهمد در افغانستان چه جنایت‌هایی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha