دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / همایش نقش هیئات مذهبی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی

حوزه/ همایش مدیران هیأت‌های مذهبی عصر امروز در آستانه ماه محرم در حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش محرم ۱۴۰۰ هیأت مذهبی استان قم عصر امروز با حضور مدیران هیأت های مذهبی استان قم در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام  شعبان زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در این گردهمایی شعار «ما نسل به نسل در پناه حسینیم» را به عنوان شعار مشترک محرم ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: مفهوم این شعار این است که راه امام حسین علیه السلام و اهداف امام حسین علیه السلام همیشه در زندگی ما جاری است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته عظمت و شکوه عزاداری محرم تا حدودی آسیب دیده است، افزود: تجربه این دو سال به ما آموخت که با مسئولیت پذیری اجتماعی همه آحاد جامعه، هم می‎توانیم از شر ویروس کرونا نجات پیدا کنیم و هم عزای سید الشهدا(ع) را اقامه کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه در حماسه عاشورا از کودک شیر خوار گرفته تا پیرمرد، دختر سه ساله و سردار سقا هر کدام مسئولیتی را بر دوش داشتند افزود: در عاشورا مردان شهید پیام می سازند و زنان اسیر پیام می برند، جمعی در تیرباران نماز می خوانند و جماعتی گوشواره از دخترکان می ربایند و دی یک طرف عشق بازی به اوج می رسدو در طرف دیگر شقاوت یار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) فرمودند اگر مؤمنان اجتماع قلوب کنند دیدار ما به تأخیر نمی افتد، ادامه داد: امیدواریم با اجتماع قلوب مؤمنین شکوهی که در دو سال اخیر از آن غافل شدیم در این ماه محرم توسط هیأتی‌ها جبران شود و تا پایان ماه صفر در برپایی همه برنامه‌ها هم مسئولیت پذیر باشیم و هم رعایت محدودیت‌ها را داشته باشیم تا مردم از سفره امام حسین علیه السلام بهره مند شوند.

در ادامه این همایش سیامک محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قم در اجتماع هیأت های مذهبی استان قم برای مراسم عزاداری محرم ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه شرایط استان قم و کشور در خصوص بیماری کرونا مطلوب نیست، افزود: علیرغم تلاش‌هایی که در کادر درمان صورت گرفته امروز در پیک پنجم کرونا قرار گرفتیم و این پیک با پیک‌های قبلی سه تفاوت دارد.

وی گفت: تفاوت اول این است که شدت اپیدمی نسبت به سال گذشته در همین ایام به مراتب شدیدتر است و با وجود افزایش ظرفیت بیمارستان ها و کادر درمان در حال حاضر بیش از ۸۰۰ بیمار بستری در قم را داریم و آمار تست‌های مثبت در یک روز به بیش از ۸۰۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قم تفاوت دوم امسال نسبت به سال گذشته را بحث عادی انگاری کرونا در جامعه عنوان کرد و تصریح کرد: دورهمی‌های مختلف و عدم استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی زیاد شده است و ما امیدواریم هیأتی‌ها این موضوع فراموش شده را دوباره احیا کنند و با دغدغه ای که ما در هیأت های مذهبی سراغ داریم این موضوع به صفر برسد.

وی ادامه داد: تفاوت سوم در تاب آوری همکاران بهداشت و درمان است که در این مدت خواب آرامی نداشته‌اند و به ویژه اینکه فاصله پیک چهارم و پنجم بسیار محدود بوده فرصتی برای استراحت و تجدید قوا نبوده و امیدوارم که با کمک مدیران هیأت‌ها بتوانیم برنامه خیلی قوی‌تری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

محبی با اشاره به مسئولیت اجتماعی همگانی در قبال بیماری کرونا، اظهار کرد: همه ما برای تأمین سلامت خود و دیگران مسئولیت داریم و زدن ماست و فاصله گذاری مهمترین راهکار پیشگیری در این مقطع زمانی است.

وی گفت: در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی بحث واکسیناسیون در استان هم بهتر شده و باید در خصوص این موضوع هم در هیأت‌ها اطلاع رسانی شود تا افرادی که برای واکسیناسیون اقدام نکرده اند نیز اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha