سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 972237
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
حجت الاسلام صفری

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف فارس از اعزام ۳۰۰ مبلغ به مناسبت آغاز دهه محرم به سراسر استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام رحیم صفری گرایی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن عترت اداره کل اوقاف برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در دهه محرم، اظهار کرد: این طرح ویژه سوگواری بقاع متبرکه در محرم و صفر است.

وی در ادامه با تصریح اینکه تمهیدات لازم توسط هیئت امنا و خادمین بقلع متبرکه برای برگزاری مراسم عزاداری اندیشیده شده است، اضافه کرد: برگزاری مراسم های عزاداری در فضای باز امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف فارس عنوان کرد: امسال ۱۲۸ بقعه متبرکه میزبان هیئات مذهبی در دهه محرم است، و بیش از ۱۰۰ بقعه متبرکه به صورت ویژه از امشب برنامه عزاداری را آغاز خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آیین تعویض پرچم بقاع متبرکه و امام زادگان را در سطح استان خواهیم داشت، همچنین عوامل اجرایی که در این امامزادگان و بقاع متبرکه همکاری دارند شامل مبلغین، متولی موقوفاف، هیئت امنا، و مدیران فرهنگی بیش از ۶۰۰۰ نفر است که وظیفه میزبانی زائرین و عزاداران را خواهند داشت.

حجت الاسلام صفری گفت: ۵۰ هیئت مذهبی با توجه به اینکه فضای عزاداری را نداشتند در فضای باز آستان امامزادگان مستقر خواهند شد و عزاداری اباعبدالله حسین(ع) در فضای باز آستان امامزادگان را برگزار خواهند داشت، به همین منظور ۱۵۰ مبلغ را از شهر قم اعزام خواهیم کرد که مبلغ بومی استان فارس هستند که در شهر مقدس قم تحصیل می کنند.

وی افزود: ۱۵۰ مبلغ بومی از استان فارس به سراسر استان به مدت ۱۱ روز اعزام خواهند شد، ۲۰ بقعه متبرکه در استان فارس خیمه شمیم حسینی را برپا کرده اند، در استان فارس از ۲ هزار و ۵۰۰ هیئت حمایت صورت خواهند گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در فضای مجازی ۶۸ کانال برای امامزادگان که به دلیل نبود فضا نمی توانند با دستورالعمل مراسم برگزار کنند را راه اندازی کردیم که یک مبلغ را مدیر کانال کرده ایم.

وی عنوان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۱۳ هزار بسته معیشتی از محل اجرای نیات خیرین توزیع شده، همچنین توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی را در ماه محرم در دستور کار قرار دادیم؛ هر بقعه شاخص بنا است موضوع آزاد سازی یک زندانی جرائم غیر عمد را دنبال کند. در سال گذشته نیز ۲۷ زندانی را در سال گذشته آزاد کردیم.

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بیمارستان ها کمک کردیم و امسال نیز پیش بینی شده که ۴ میلیارد تومان به بیمارستان ها کمک شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha