شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حرم حضرت امیرالمومنین (ع) در آستانه محرم سیاه پوش شد

حوزه/ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از آمادگی فعالان این کانون‌ها در برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) خبر داد و گفت: عزاداری‌ها در فضای باز و محوطه بیرونی مساجد برنامه‌ریزی شده است.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  در خراسان شمالی، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری و حزن‌انگیز شهادت حضرت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش، گفت: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در کنار ارکان مسجد، با سیاه‌پوش کردن معابر و مساجد آماده برگزاری هر چه باشکوه پذیرایی از دلباختگان حسینی شدند.

وی تأکید کرد: مراسم عزاداری در محوطه باز مساجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی‌های اجتماعی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شب‌های دهه اول محرم برنامه‌ریزی شده است.

شیرازیان آغاز اجرای سومین رویداد ملی فهما با بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری و کارآفرینی و ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد و برگزاری دوره آموزشی مجازی دراین‌باره هم‌زمان با ایام محرم را معرفی کرد و افزود: در این رابطه اجرای مرحله دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و با موضوع محوری تکریم مادران شهدا طراحی شده که در کنار بیش از ۴۰ برنامه در بخش‌های دیگر انجام می‌شود.

وی برگزاری جلسات آموزشی صحیفه سجادیه در مسجد انقلاب بجنورد، برپایی محافل انس با قرآن و راه‌اندازی کانال‌های مجازی تلاوت آیات نور، برگزاری کلاس‌های آموزشی اوقات فراغت با تلاش برای بصیرت افزایی عاشورایی ویژه نوجوانان در قالب نقاشی، سرود، مسابقات کتابخوانی و برنامه‌های مجازی و نشست‌های بصیرتی، فعالیت خودجوش و جهادگرانه کانون‌ها در دستگیری از نیازمندان با همیاری خیرین و تهیه بسته‌های معیشتی و طبخ غذای گرم، کمک‌رسانی به مناطق محروم و اقدامات جهادی تعمیر منازل مسکونی در روستاها را نیز از برنامه‌های ویژه ایام محرم اعلام کرد.

وی، اجراهای پاتوقی گروه‌های سرود کانون‌ها در سوگواری‌ها و مراسم عزاداری دهه محرم و نیز اجراهای خیابانی در مناطق مختلف شهرهای استان و نیز برنامه زنده تلویزیونی را به اهم این برنامه‌ها افزود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha