دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بحری قزوین

 حوزه / امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است که اجرای تمام فرائض دیگر به آن بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بحری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین، ظهر امروز در نشست خبری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تلاش های خبرنگاران، گفت: رسانه‌ها به عنوان سرمایه‌هایی ارزشمند در انتقال اطلاعات و آگاهی بخشی و تعالی جامعه هستند.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین تصریح کرد: خبرنگاران با بیان مسائل و مواردی که از چشم ما دور مانده‌اند، کمک کننده رفع مشکلات وکمبودها هستند.

 وی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، به هفته اول امر به معروف ونهی از منکر اشاره و بیان کرد: در مـتـون اسـلامـی هـیـچ یـک از عبادات و اعمال شایسته، به جز امر به معروف و نهی از منکر، به عـنـوان عامل برپایی دین و ضامن بقا و استمرار شریعت معرفی نشده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین اظهار کرد: اسـلام بـی تـفـاوتـی انـسـان در بـرخـورد بـا اعـمـال دیـگـران را نـمی پسندد و هرکس را به فراخور توانایی و نفوذ کلمه اش در ارتباط با آنچه از دیگران سرمی زند، مسئول می داند.

حجت الاسلام بحری بیان کرد:  امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است که اجرای تمام فرائض دیگر به آن بستگی دارد.

وی ادامه داد: سلامت جامعه به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد و به وسیله این مهم جامعه اصلاح می شود و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همه باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

 حجت الاسلام بحری اظهار کرد: ایجاد باور نسبت به فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین گام در راستای تحقق این فریضه دینی است.

 حجت الاسلام بحری، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان چراغ هدایت،  هم اندیشی با مبلغین و مداحان، پخش ویژه برنامه هایی با موضوع امر به معروف ونهی از منکر در صدا وسیمای مرکز قزوین، نصب احادیث از ائمه معصومین (ع) در بیلبوردهای سطح شهر با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و پخش سرود درس کربلا در سطح شهر را از برنامه های دهه اول ماه محرم اعلام کرد.

در این نشست از برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در دهه اول محرم رونمایی شد.

 انتهای پیام  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha