شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح

حوزه/ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت پروژه حج هوشمند (زکی) بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح، نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

دراین جلسه پروژه حج هوشمند عربستان بررسی شد و این پروژه الگویی برگرفته از گردشگری هوشمند با هدف بهبود و افزایش نظارت و شفافیت برای خدمات عنوان شد که از آن استفاده می کنند.

در این نشست، مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح ، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت  و یکی از کارشناسان این دفتر در خصوص پروژه حج هوشمند عربستان که در قالب یک برنامه استراتژیک با افق ۲۰۳۰ (میلادی) دنبال   می شود؛ گزارش دادند.

فرشید تصریح کرد: حج هوشمند در دولایه زیرساخت فیزیکی و نرم افزاری و در بخش های اجرایی، فرهنگی و فناورانه به صورت جدی پیگیری می شود.

دراین نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار بررسی پروژه حج هوشمند در کارگروهی متشکل از معاونین، مدیران و کارشناسان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری شد و بر لزوم شناسایی نقاط مثبت و منفی و همچنین چالش ها، آسیب ها و راهکارهای آن تاکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به بررسی های انجام شده در خصوص محورهای پروژه حج هوشمند، تصریح کرد: شناسایی آسیب ها و فرصت های این پروژه در بخش های اجرایی و فرهنگی ضروری است و عربستان برای مدیریت این پروژه باید درمسیر ایجاد ظرفیت همکاری با کشورهای اسلامی حرکت کند.

برپایه این گزارش ، درابتدای این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم همیاری و همگرایی مردم و مسئولان از طیف های مختلف برای بهینه شدن برنامه های کشور تاکید کرد و گفت: همانطور که رئیس جمهور محترم اشاره کردند ملاک برای انتخاب افراد شایستگی است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: فردی که شایسته است و می خواهد خدمتگزار مردم و کشور باشد مهم نیست که وابسته به کدامیک از جناح های سیاسی است بلکه مهم آن است که نظام، قانون اساسی و رهبری را قبول و تلاش دارد در سایه محبت، همکاری و رافت برای برون رفت کشور از مشکلاتی که با آن مواجه است راهکار ارائه دهد.

وی با اشاره به فرارسیدن سال ۱۴۴۳ هجری قمری ، اظهار داشت: متاسفانه امسال حج، عمره و عتبات نداشتیم ولی امیدواریم با نابودی ویروس منحوس کرونا این مسیر بسته شده به روی همه زائران گشوده شود و توفیق خدمتگراری صادقانه را در سال پیش رو نصیب همه ما بگرداند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با اشاره به روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، یاد و خاطره رشادت ها، جان فشانی ها و فداکاری های این عزیزان بویژه سردار دلها را که با نثار خون خود موجب سربلندی کشور و نظام شدند، گرامیداشت.

بررسی پروژه حج هوشمند

بررسی پروژه حج هوشمند

بررسی پروژه حج هوشمند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha