جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار

حوزه/ اساتید و پژوهشگران و سر گروه‌های تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان به بیان مسائل، دغدغه ها و مشکلات پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یاسوج، اساتید و پژوهشگران و سرگروه‌های تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام روح‌الله صیادیان، بر لزوم ارتباط بیش از پیش مسئولین ذیربط تبلیغی با مبلغین اعزامی به استان تاکید کرد.

 در ادامه جحت‌الاسلام سید صادق آذریان گفت: ارتباط بین نهادها و سازمان‌های فرهنگی با طلاب مخصوصا نخبگان و اساتید حوزوی برای کمرنگ شدن آسیب های اجتماعی در مرکز و مناطق محروم استان برقرار گردد.

اختصاص تسهیلات برای اعزام مبلغ به استان

حجت الاسلام سید مجتبی طباطبائی پور، جانشین گروه تبلیغی سادات امامزاده علی علیه السلام نکات خود را این گونه مطرح کرد: جامعه نخبگان حوزه علمیه استان باید مورد توجه و حمایت مسئولین قرار بگیرند.

وی بیان کرد: برای اعزام مبلغان به مناطق تبلیغی در سطح استان باید تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنان قرار بگیرد

حجت الاسلام رضا انصاری هم بیان کرد: مشکل معیشت از جمله دلایلی است که منجر به کاهش حضور نوجوانان و جوانان به حوزه علمیه شده است. همچنین طلاب را به سوی مراکز غیر علمی و طلبگی کشانده است، فلذا مسئولین باید برای این مهم برنامه صحیح و کارآمدی داشته باشند.

نبود خانه عالم در شهرستان گچساران 

حجت الاسلام محمد علی محدثی، مدیر گروه جهادی تبلیغی فدائیان خاتم(ع) بیان کرد: شهرستان گچساران نیاز شدید به مبلغین دارد، برخی از طلاب و مبلغین شهر مقدس قم تمایل دارند با خانواده تبلیغ بروند و خانواده آن ها مبلغه است، اما متاسفانه امکانات لازم از جمله خانه عالم در گچساران وجود ندارد.

وی بیان کرد:نزدیک به ۲۵٠ خانه خالی در شرکت نفت هست و. می توان حداقل ۱٠ خانه را از تعمیر کرده و در اختیار مبلغین قرار دهند. 

حجت الاسلام سید ستار رسالتی، مدیر گروه تبلیغی رویش مِهر و دانش، گفت: از جمله مهم ترین نکات و لوازمی که شایسته است در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مورد توجه‌ قرار بگیرد عبارت است از معرفت و شناخت نسبت به مسائل اساسی جامعه،که در قرآن کریم سوره مبارکه اسرا آیه ٣۶ به این نکته اشاره شده است.

وی عنوان کرد: وظیفهٔ نهادها و سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی فعال در سطح استان این است که قبل از هرگونه اقدام عملی، آگاهی جامع و مبسوطی پیرامون مسائل گوناگون و محیط پیرامونی خود داشته باشند تا خروجی برنامه‌های اجرایی با هدف و مطلوب آن تناسب داشته باشد

مدیریت سیاسی با تقویت و تربیت تحلیل گران ولایی در استان ضروری است

حجت الاسلام سید مالک خادمی نیز با بیان اینکه عرصه‌های اساسی فعالیت طلاب عبارتند از تحقیق و تدریس، تبلیغ و مدیریت است، گفت: کار شناسایی طلاب استان که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند بر اساس گرایش ها و تخصص های علمی جهت حضور در میدان های گوناگون مؤثر است.

حجت الاسلام حامد اسماعیلی مهر هم مباحث خود را با آسیب های اشتغال طلاب آغاز کرد و گفت: اشتغال طلاب به کارهای غیرطلبگی یکی از آسیب‌هاست.

 تاکید بر حمایت از نویسندگان حوزوی

حجت الاسلام امینی اطهر، نماینده طلاب بویراحمد، باشت و دنا در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم هم گفت: انتظار می رود گروه های تبلیغی سازمان اوقاف، حضور فعالانهٔ همراه با تاثیر شایسته ای را در راستای انجام وظایف محوله در سطح استان از خود نشان بدهند.

وی از نماینده ولی فقیه در استان به جهت حمایت از طلاب و وصل شهریه ماهانه، همچنین پیگیری تکمیل ساختمان مجمع طلاب در شهر قم تقدیر و تشکر کرد.

سید محمدصادق رضایی دیگر پژوهشگری بود که گفت: نظام مندی تبلیغ ، حمایت از نویسندگان حوزوی و مبلغین استان را توصیه می‌کنم.

حجت الاسلام شاقاسمی هم مسائل‌ اقتصادی و مشکلات معیشتی را یکی از دغدغه های اساسی طلاب حوزه علمیه دانست و گفت: مسئولین مربوطه‌ برای برطرف کردن این مهم باید فکر و برنامه مناسبی ارائه دهند

وی همچنین از تلاش های نماینده ولی فقیه در استان جهت بالا آوردن سطح علمی طلاب تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام بهادری، رئیس شورای هماهنگی مجموعه های تبلیغی استان هم از نمایند ولی فقیه و دیگر مسئولین استان  در حمایت از فرهنگی و تبلیغی طلاب استان تقدیر به عمل آورد و بر استمرار این حمایت ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha