شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید محمد علی معصومی

حوزه/ ائمه اطهار(ع) با حکمت و علمی که داشتند باز هم در عبادات خود اظهار تضرع کرده و از خداوند درخواست یاری در روز قیامت می کردند تا آبروی آنان را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام سید محمد علی معصومی، صبح سه شنبه ١٩ مرداد ماه در مسجد مالک اشتر بندرعباس با ذکر حدیثی از امام سجاد (ع) اظهار کرد: کسی که میداند توانایی پاسخگویی به خدا به خاطر اعمال خود را دارد؛ یقینا به حکمت رسیده است. 

مدیر مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس با تاکید بر اینکه خداوند به واسطه حکمت انسان به او توانایی پاسخگوی در قیامت را می دهد، افزود: ائمه اطهار(ع) با حکمت و علمی که داشتند باز هم در عبادات خود اظهار تضرع می کردند و از خداوند درخواست یاری در روز قیامت می کردند تا آبروی آنان را حفظ کند .

وی بیان کرد: انسان حکیم عملی را انجام نمی دهد مگر اینکه پاسخش را برای خداوند آماده کرده باشد، لذا با توجه به فرمایش امام سجاد(ع) انسان حکیم انسانی است که بر اعمال خود ناظر و دقیق است که اگر خداوند سؤال کرد جواب را مستند ارائه دهد.

مدیر مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس عنوان کرد: اولین مطلب حکمت قانوندانی است، یعنی پیامبران آمده اند که قوانین خداوند متعال را به ما برساند و ما را آگاه کنند؛ پیامبر اکرم و حضرت علی (ع) به دلیل اینکه به قانون الهی عمل کردند خداوند ایشان را معیار و میزان برای سایر مسلمین قرار دادند.

معصومی ابراز داشت: اندر احوالات انسان هایی که به قانون الهی عمل نکردند و در گناهان ریز و درشت غرق شدند متحیر شدن و متعجب شدن آنها در روز قیامت در هنگامی که نامه اعمال خود را دریافت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس در پایان خاطر نشان کرد : در راه عمل کردن به قوانین الهی خداوند معیار و میزان قرار داده است که انسان حکیم طبق قانون الهی پیش می رود و به آن عمل می کند. ان شاءالله خداوند ما را هم از عمل کنندگان به قوانین الهی قرار بدهد. آمین.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha