جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام خضری

حوزه / امام جمعه موقت قزوین گفت: در محرم و صفر باید تصمیم بگیریم تا جزو یاران امام زمان(عج) شویم و باید تکلیف خود را با امام حسین(ع) مشخص کنیم تا از هدایت خاصه حضرت بهره‌مند شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خضری، صبح امروز در جمع جوانان هیئت حسین جان قزوین، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، گفت: زمانی که امام حسین(ع) چهار ساله بودند به محضر پیامبر رسیدند، رسول خدا ایشان را با کنیه اباعبدالله مورد خطاب قرار دادند و اصحاب از این کار تعحب کردند، چرا که در بین اعراب رسم نیست خردسالان را این گونه خطاب کنند، این عملکرد حضرت رسول نشانه جایگاه والای سیدالشهدا است.

وی خاطرنشان کرد:  کربلا محصول خوش‌باوری و ساده اندیشی افراد در دو جبهه حق و باطل است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: یاران سید الشهدا(ع) علاوه بر شجاعت دارای بصیرت و دشمن شناس بودند و این ویژگی خاص آنان بود که باعث یاری امام(ع) شد.

وی ادامه داد: در قیام حضرت سیدالشهدا (ع) غربت قرار دارد، اما در کنار آن عزت هم دیده می‌شود، چطور در جایی که غربت و مظلومیت است، عزت و اقتدار هم وجود دارد؟ عاشورا نمایشی از مظلومیت مقتدر است، همان طوری که امیرالمؤمنین بود.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: مبارزه سیدالشهدا یک مبارزه غریبانه بود؛ در مبارزه غریبانه هیچکس شما را تشویق و تحسین نمی‌کند و دلیل برتری یاران سیدالشهدا همین مبارزه غریبانه بود که احدی سیدالشهدا را تشویق نکرد، اما ذره ای از اراده ایشان کم نشد.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: هرچند عاشورا دارای اقتدار مادی بود، اما شاخصه‌های اقتدار معنوی آن بیشتر بود؛  اولین شاخصه اقتدار معنوی عاشورا این است که در  این قیام هیچ کس اظهار ضعف نکرده است.

حجت الاسلام خضری بیان کرد: در محرم و صفر باید تصمیم بگیریم تا جزو یاران امام زمان(عج) شویم و باید تکلیف خود را با امام حسین(ع) مشخص کنیم تا از هدایت خاصه حضرت بهره‌مند شویم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha