یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ما هرچه داریم از عاشورا و عزاداری سیدالشهدا(ع) است، گفت: باور کنید اگر ایرانیان عاشق امام حسین(ع) به جای هزینه برپایی مجلس اباعبدالله(ع) در شرایط بحرانی کرونایی، کپسول اکسیژن برای بیماران خریداری کنند، نزد خدا و رسول خدا و سیدالشهدا شایسته تر و با اجرتر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در جلسه سوگواری سیدالشهدا کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با آرزوی رخت بربستن کرونا؛ این بلای جهانی، اظهار کرد: به واقع باید اندیشید که بشریت مرتکب چه گناهی شده که امروزه گرفتار این بلا شده است.

وی با اشاره به آمار تکان دهنده مبتلایان بیماری کرونا در سطح استان و افزایش میزان سرایت این ویروس حتی به کودکان، گفت: نگرانی جدی برای مسئولین بهداشتی استان برای ایام محرم و مجالس عزای حسینی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با نقد این تفکر و جاهلانه خواندن آن مبنی بر اینکه «مخالفت مسئولین دولتی با برگزاری مجالس به نحوه وسیع و ایجاد تجمعات بدون رعایت موارد بهداشتی با هدف برچیده شدن بساط عاشورا در ایران است»، گفت: این نوع تفکر هرگز درست نیست. نظام جمهوری اسلامی و مبتنی بر فرهنگ عاشورایی است و هیچگاه چنین اهداف شومی در سایه مخالفت با تجمعات عاشورایی نیست.

 مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: باید عاقلانه حرف زد و عاقلانه رفتار کرد و از احساسی تصمیم گرفتن پرهیز نمود؛ رفتار و کردار اهل بیت(ع) و مراجع عظام در این موارد برای ما الگو است و باید به شیوه و منش آنها نگاه کرد.

وی افزود: هیچ گاه اهل بیت(ع) به ما توصیه نکرده اند به قیمت ضرر جانی، کار مستحبی چون زیارت و عزاداری را انجام دهیم؛ ما مسلمان هستیم و حرفها و سخنان ما باید منطبق با اصول اسلام و روایات ناب باشد و هر سخنی بدون این دو پشتوانه برای ملاک نخواهد بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه در رفت و آمدها و تجمعات محرم بسیار مراقب سلامتی خود باشید، چرا که دستور دین حفظ جان است، عنوان کرد: باور کنید اگر مردم عاشق امام حسین(ع) به جای هزینه برپایی مجلس اباعبدالله الحسین(ع) در شرایط کرونایی، کپسول اکسیژن برای بیماران خریداری کنند، نزد خدا و رسول خدا و سیدالشهدا(ع) شایسته تر و با اجرتر است.

وی خطاب به روحانیون و مبلغین گفت:  در حال حاضر ثواب در این است که به کمک حال همنوع و هموطنان خود بشتابیم و برای خرید تجهیرات مورد نیاز پزشکی مانند کپسول اکسیژن که به شدت در مراکز درمانی کم است، اقدام کنیم.

عضو خبرگان رهبری اذعان کرد: ما هرچه داریم از عاشورا و عزاداری بر سید الشهدا(ع) است، اما باید عاقلانه رفتار کرد و بدانیم مسلمان هستیم  و رفتار و کردار ما باید با دلیل باشد.

 امام جمعه اصفهان عنوان کرد: کسی که حقیقت اباعبدالله الحسین(ع) را شناخته باشد، هرگز گناه نمی کند؛ امام حسین(ع) در مسیری به شهادت رسیدند که جامعه هدایت شود، لذا نمی شود ادعا داشت که امام حسینی هستیم و به بی راهه برویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 1
    توصیه های امام جمعه محترم اصفهان دلسوزانه است. اما بالاخره بعد از گذشت حدود 20 ماه از حضور ویروس کرونا بایستی مسئولین امر قادر به ارائه یک الگوی صحیح برای انجام مراسمهای مذهبی و به خصوص عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام و ایام دیگر ارائه بدهند زیرا با تعطیلی مطلق این مراسمها باعث تضعیف شعائر خواهند شد.واقعا چرا در مورد سفرهای بی مورد و تجمعات دیگر شاهد چنین تذکراتی با این قاطعیت نیستیم!
  • US ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 1
    باید میفرمودید بجای دزدی مسولین یک میلیاردم دزدی هایی که صورت میگیرد را برای خرید کپسول اکسیژن به کار میبردید.. کم کاری مسولین را از روضه امام‌حسین هزینه میکنید خجالت بکشید شرم کنید تا امام حسین به کمرتان نزده
  • امیر US ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 2
    چه عجب از یک آخوند حرف حساب شنیدیم
  • کاربرجدید IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    سید قربان جدت، هر چیزی جای خودش رو داره. با کپسول اکسیژن خریدن، عزای سیدالشهدا برپا نمی‌شود، در حالی که اهل بیت در روایات ناب به ما فرموده‌اند برای امام حسین عزاداری کنیم. البته باید جنبه‌های بهداشتی رو رعایت کرد و به بیماران هم کمک کرد، ولی چرا اینها رو طوری بیان می‌کنید که گویا عزاداری با کمک به بیماران در تضاد است؟! شبیه این حرفها از برخی افراد غرض دار شنیده‌ شده، و حرف تازه‌ای هم نیست، ولی از یک مجتهد عجیب است! عجیب‌تر اینکه خبرگزاری حوزه هم بدون هیچ نقدی این حرفها را منتشر می‌کند.