دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
میرزامحمدی در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ سخنران مطرح حوزوی گفت: بر اساس کلام اهل بیت(ع) از جمله نشانه های بارز ایمان، گریه بر سیدالشهدا(ع) و اقامه عزای ایشان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی، طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت کف العباس(ع) قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به این که سلوک رفتاری ما در محرم باید در مسیر طاعت خدا و کسب محبت حضرات معصومین(ع) باشد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه های محبین و عزاداران امام حسین(ع) در این ایام باید مقابله با هوای نفس و دوری از گناه و معصیت باشد.

وی با بیان این که در ماه عزای سید و سالار شهیدان بیش از هر زمان دیگری باید به دنبال افزایش معرفت خویش نسبت به خدای متعال و معرفت به اهل بیت(ع) باشیم، افزود: توسل و گریه بر امام حسین (ع) بالاترین درجه تقرب الی الله است که به واسطه امام معصوم این لیاقت پیدا می شود و چه راهی بهتر از نوکری و عرض ارادت در دستگاه مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که همه اش خیر و برکت است.

این خطیب حوزوی همچنین گفت: در موسم عزای سالار شهیدان، هر کسی در هر عرصه ای که می تواند در خدمت به این دستگاه نورانی بکوشد و این را بداند که برکت زندگی انسان به همین خدمت کردن های خالصانه است.

وی با بیان این که گریه بر سیدالشهدا(ع) از نشانه های بارز ایمان است، گفت: حضرت مسلم بن عقیل(ع) این سفیر باوفای امام حسین(ع)، شخصیتی بود که در بحث ولایتمداری حقیقتاً سنگ تمام گذاشت و گریه بر ایشان همچون گریه بر امام حسین(ع)، نشانه و گواه بر ایمان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha